Tevreden klanten en stakeholders zijn de basis van een succesvolle organisatie. Maar hoe denken uw klanten over úw organisatie? Klanttevredenheidsonderzoek haalt de sterke punten en de verbetermogelijkheden volgens uw klanten boven water. Markteffect helpt u hierbij.
Tevreden klanten zijn loyaler
Tevreden klanten geven waardevolle feedback
Tevreden klanten zijn uw ambassadeurs
We brengen klanttevredenheid in kaart aan de hand van drie belangrijke peilers:
De algemene tevredenheidsscore geeft direct weer hoe tevreden uw klanten zijn. De toelichting bij deze score is erg belangrijk omdat deze concrete handvatten geeft voor verbeteringen in uw organisatie. We raden altijd aan ook de tevredenheid op deelaspecten te meten, zoals productkwaliteit, vriendelijkheid van uw medewerkers of de bereikbaarheid van uw organisatie.
Lees meer over het opstellen van een goede vragenlijst voor klanttevredenheidsonderzoek
De NPS is een goede voorspeller hoeveel uw bedrijf autonoom kan groeien door positief ambassadeurschap van enthousiaste klanten. De NPS wordt berekend door het percentage criticasters (die uw bedrijf niet aanbevelend door een 6 of lager te geven) af te trekken van het aantal promoters (die uw bedrijf aanbevelen met een 9 of een 10).Lees meer over de NPS
Het loyaliteitsmodel brengt de algemene tevredenheidsscore en de NPS samen om uw klanten in te delen in subgroepen: fans, passieve supporters, ongebonden tevredenen, teleurgestelden, ontevreden blijvers en weglopers.
We geven niet alleen inzicht in de klanttevredenheid, maar doen ook concrete aanbevelingen doen om die klanttevredenheid te verbeteren. We brengen de samenhang van deelaspecten die u zelf aandraagt met de algemene tevredenheid in kaart. We vertalen dit in een prioriteitenmatrix, waarin u in één oogopslag ziet zien aan welke knoppen u moet draaien om de klanttevredenheid te verbeteren.
De manier waarop we klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren, passen we aan aan uw wensen en uw klanten. De drie meest gebruikte methodes zijn:
Hebben uw medewerkers wel een goed beeld van de tevredenheid van uw klanten? Dit achterhaalt u eenvoudig door het onderzoek uit te breiden met een spiegelonderzoek. Uw medewerkers beantwoorden dan dezelfde vragen als uw klanten, vanuit het perspectief van uw klant. Met een gap-analyse brengen we de verschillen in beeld.
Markteffect heeft veel ervaring met klanttevredenheidsonderzoek in uiteenlopende branches, zoals de zorg, FMCG, transport en B2B-dienstverlening.
We werken o.a. voor:
Ieder onderzoek pakken wij snel en enthousiast op. Tijdens het afstemmen, uitvoeren en rapporteren van het onderzoek heeft altijd één aanspreekpunt en werken we nauw met u samen. Het is onze missie om als onderzoekspartner uw organisatie nog succesvoller te maken met advies gebaseerd op marktonderzoek.
Neem dan direct contact met mij op!
Kick-off meeting en afstemming
Maatwerk vragenlijst met alle onderwerpen
Het bevragen van uw klanten
Analyse en rapportage inclusief aanbevelingen
Bereken nu binnen één minuut de prijs voor het uitvoeren van uw eigen klanttevredenheidsonderzoek.
Na het invullen van uw wensen ontvangt u direct een prijsindicatie op uw scherm!
Bereken de prijs