Campagne effectmeting

Als u te maken heeft met marketing- en communicatiebudgetten zal u zichzelf ongetwijfeld af en toe afvragen wat de optimale inzet van uw campagnebudget is. Wat levert de euro die u erin stopt nu uiteindelijk op en hoe is dit te optimaliseren? Om de effecten van een campagne in kaart te brengen, is campagne effectonderzoek een absolute must. Het geeft antwoord op vragen als: Is de campagne gezien? Wat is het effect van de campagne op de naamsbekendheid, het imago en de overwegingsintentie? Zet de campagne aan tot handelen? 

Inzicht in het effect van losse campagnemiddelen op de vooraf geformuleerde KPI's 

Inzicht in de effectieve mediakanalen 

Marketinguitgaven accountable maken en weten aan welke knoppen u moet draaien

Onze methodes

Online onderzoek
Afhankelijk van uw doelgroep bepalen we samen op welke manier Markteffect het onderzoek zal uitvoeren. De methode van veldwerk kan bij elk onderzoek verschillen. Dat is met name afhankelijk van uw doelgroep. Campagne effectonderzoek wordt in de regel met name online uitgevoerd onder grotere steekproeven. Elke meting zal bestaan uit nieuwe respondenten die nog niet eerder in aanraking zijn gekomen met een eerdere meting van het onderzoek.

GRP-analyse
Doordat het veldwerk online plaatsvindt, kunnen de campagne uitingen ook worden voorgelegd. Dit kunnen zowel statische beelden als (radio) commercials zijn. Met de resultaten helpen we u uw budget beter in te zetten. Een voorbeeld hiervan is de GRP-analyse, waarmee we u inzicht geven in de verhouding tussen het geïnvesteerde mediabudget en de daadwerkelijke exposure onder de doelgroep. De GRP-analyse kan voor ieder type campagne worden uitgevoerd.


Vragen over een campagne effectmeting?

 

Wil u weten hoe een campagne effectmeting u verder kan helpen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.


Davy Zwegers
Research consultant

Wat levert een campagne effectmeting op?

Een campagne effectmeting geeft inzicht in het effect van de losse campagnemiddelen op de vooraf gedefinieerde KPI’s. Als u een grote crossmediale campagne wil uitzetten met het doel om de naamsbekendheid en de overwegingsintentie te vergroten, dan brengen wij perfect in kaart welke inzet heeft bijgedragen aan welk doel. Zo kunnen wij u bijvoorbeeld adviseren dat televisie met name invloed heeft op de naamsbekendheid en de overwegingsintentie, maar dat online content ondersteuning juist veel invloed heeft op de voorkeursintentie. Op deze manier kunt u uw marketinguitgaven accountable maken en nog belangrijker: aan de juiste knoppen draaien om te zorgen dat u meer uit uw budget haalt.

Tracking onderzoek

Voor organisaties met grotere campagnebudgetten is het vaak wenselijk om continu te kunnen bijsturen. Voor deze organisaties biedt Markteffect de campagne tracker aan. Hiermee kan tweewekelijks een meting plaatsvinden, waardoor de effecten continu in kaart worden gebracht.

Wat kost een campagne effectmeting?

Wij verzorgen voor u:

Kick-off meeting en afstemming

Maatwerk vragenlijst met alle onderwerpen

Het bevragen van uw doelgroep

Analyse en rapportage inclusief aanbevelingen

cup icon

Bereken nu binnen één minuut de prijs voor het uitvoeren van uw eigen campagne effectmeting.

Na het invullen van uw wensen ontvangt u direct een prijsindicatie op uw scherm!

Bereken de prijs
  • Vrijblijvend contact met één van onze research consultants
  • Indien gewenst een offerte op maat binnen 24 uur