Telefonisch onderzoek

Telefonisch onderzoek is net als online onderzoek een vorm van kwantitatief onderzoek, die vaak gebruikt wordt voor klanttevredenheid-, naamsbekendheid,- imago- en campagneonderzoek. Telefonisch onderzoek is een goed alternatief voor business-to-business onderzoeken en consumentenonderzoeken onder ouderen of een zeer specifieke doelgroep.

Betere bereikbaarheid moeilijk bereikbare doelgroepen

Mogelijkheid tot doorvragen op gegeven antwoorden

Persoonlijk contact met de doelgroep

De voordelen van telefonisch onderzoek

Sinds de opkomst van internet is online onderzoek snel de meest gebruikte vorm van onderzoek geworden. Maar er zijn nog steeds onderzoeken waarbij de doelgroep gemakkelijker en sneller te bereiken is aan de telefoon. Zo heeft de oudere generatie vaak minder affiniteit met computers en internet en stellen uw zakelijke relaties het op prijs wanneer de tijd wordt genomen hun mening te horen. Daarnaast biedt telefonisch onderzoek ook de mogelijkheid om door te vragen op de gegeven antwoorden.


Meer weten over telefonisch onderzoek?

 

Heeft u vragen over het uitvoeren van telefonisch onderzoek of vraagt u zich af of telefonisch onderzoek geschikt is voor uw onderzoeksvraag? Neem gerust contact op voor vrijblijvend advies.


Niels Nieuwlaat
Onderzoeksspecialist

Over ons callcenter

Inhouse callcenter

Markteffect heeft in haar kantoor een eigen inhouse callcenter tot haar beschikking, waar een vast team van 75 flexibele medewerkers werkt. Dit team zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen en de kwaliteit kunnen waarborden. We zijn niet afhankelijk van derden, waardoor projectplanning in eigen beheer blijft. Omdat Markteffect ook met regelmaat telefonisch onderzoek uitvoert in het buitenland, bestaat het team voor een deel uit flexibele krachten met een buitenlandse nationaliteit. Zo beschikt het veldwerkteam over native speakers met onder andere de Engelse, Franse, Duitse en Poolse nationaliteit. 

Kwaliteit en training

Alle medewerkers in het veldwerkteam hebben de Field Force training gevolgd. Deze training draagt bij aan de ontwikkeling van ons personeel en bevordert de kwaliteit van de onderzoeksresultaten. Uiteraard gaan wij professioneel en respectvol om met uw relaties. Daarnaast heeft Markteffect voor haar callcenter eigen onderzoekssoftware, geheel geoptimaliseerd voor telefonische interviews. Deze zogenaamde CATI-software (Computer Assisted Telephonic Interviewing Software) helpt de callcenteragents om op een prettige manier zo effectief en efficiënt mogelijk te kunnen werken.

Wat kost telefonisch onderzoek?

Wij verzorgen voor u:

Kick-off meeting en afstemming

Maatwerk vragenlijst met alle onderwerpen

Werving van respondenten door ons eigen inhouse callcenter

Analyse en rapportage inclusief aanbevelingen

cup icon

Bereken nu binnen één minuut de prijs voor het uitvoeren van uw eigen telefonisch onderzoek.

Na het invullen van uw wensen ontvangt u direct een prijsindicatie op uw scherm!

Bereken de prijs
  • Vrijblijvend contact met één van onze research consultants
  • Indien gewenst een offerte op maat binnen 24 uur