Doelgroeppanels

Om online onderzoek optimaal te gebruiken, is het belangrijk om uw doelgroep te kunnen bereiken. Naast het consumentenpanel gebruikt Markteffect nog een aantal andere panels. Met deze doelgroeppanels verzorgen wij de dataverzameling voor uw klanttevredenheids-, naamsbekendheid-, imago-,  of behoefte onderzoek.

Consumentenpanel

Jongerenpanel

Internationaal panel

Kwalitatief onderzoekspanel

Onze grootste doelgroeppanels

Consumentenpanel

In het consumentenpanel bevinden zich ongeveer 255.000 Nederlandse consumenten verdeeld over heel Nederland. Dit zijn panelleden tussen de 23 en 95 jaar. Van de panelleden in het consumentenpanel zijn vaste achtergrondkenmerken bekend: geslacht, leeftijd, hoogst afgeronde opleiding, postcode en nationaliteit. Naast deze standaard kenmerken zijn er vaak ook nog andere achtergrondkenmerken bekend, waarop voorgeselecteerd kan worden, zoals gezinssamenstelling, inkomensgroep, aanwezigheid huisdieren in huishouden, type woning, hobby’s, vrije tijd, geloofsovertuiging, type verzekeringen en vakantieplannen.

Jongerenpanel

Het jongerenpanel van Markteffect bestaat uit ongeveer 120.000 panelleden tussen de 12 en de 25 jaar. Er wordt geen marktonderzoek uitgevoerd onder panelleden jonger dan 12 jaar. Als uw organisatie op zoek is naar de mening van kinderen jonger dan 12 jaar, dan benaderen wij hun ouders. Het merendeel van de respondenten in ons jongerenpanel is tussen de 14 en 23 jaar. Van deze jongeren zijn verschillende specifieke achtergrondkenmerken bekend. Dit zijn naast geslacht en poscode onder andere huidige opleiding, profiel (indien havo/ vwo) en studierichting (indien mbo/ hbo/ wo). 


Meer weten over onze doelgroeppanels?

 

Heeft u vragen over onze doelgroeppanels of wilt u een onderzoek laten uitvoeren onder één van onze panels? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie.


Jill Schalken
Onderzoeksspecialist

Kwalitatief onderzoekspanel

Ons kwalitatief onderzoekspanel bestaat uit ruim 4.000 respondenten. Deze panelleden hebben aangegeven deel te willen nemen aan een kwalitatief onderzoek. Niet iedereen kan deelnemen aan een kwalitatief onderzoek. De panelleden worden hiervoor zorgvuldig geselecteerd. Met alle leden in dit panel is zowel telefonisch contact als e-mailcontact geweest om de kwaliteit te controleren en waarborgen.

Voor een kwalitatief onderzoek worden panelleden uitgenodigd met een screeningsvragenlijst, waarin wordt gecheckt of zij voldoen aan de gestelde criteria voor het onderzoek. Als zij de screeningsvragenlijst afgerond hebben, wordt telefonisch contact opgenomen met de respondent om een afspraak in te plannen. Ter bevestiging sturen wij direct een e-mail en een dag voor het onderzoek een sms. 

Internationale onderzoekspanels

Om onderzoek uit te voeren onder buitenlandse consumenten werkt Markteffect samen met een internationaal panelnetwerk. In België bestaat het netwerk uit ongeveer 50.000 consumenten, in Frankrijk uit 150.000 consumenten. Markteffect heeft toegang tot panels over de hele wereld. Hierdoor zijn internationale onderzoeken mogelijk. 

Kwaliteitsborging

Aan alle panels is het ISO certificaat 26362 toegekend. Dit certificaat bevestigt onder meer dat leden tenminste 1x per jaar meedoen aan een onderzoek, het profiel van de leden minimaal 1x per jaar wordt bijgewerkt/bevestigd en dat leden op de juiste manier geworven worden. Omdat we zoveel mogelijk voorselecteren op demografische achtergrondkenmerken, worden panelleden enkel uitgenodigd voor onderzoeken die voor hen relevant zijn. De panelleden blijven op deze manier gemotiveerd. Dit zorgt voor een hogere kwaliteit van de respons.

Privacy van onze panelleden

Alle leden in de panels van Markteffect worden volledig anoniem benaderd. Contactgegevens zullen nooit worden doorgespeeld aan derden zonder expliciete toestemming van het panellid. Onderzoeksresultaten worden niet gekoppeld aan de contactgegevens van de respondent.

Wat kost onderzoek onder onze doelgroeppanels?

Wij verzorgen voor u:

Kick-off meeting en afstemming

Maatwerk vragenlijst met alle onderwerpen

Werving van respondenten

Analyse en rapportage inclusief aanbevelingen

cup icon

Bereken nu binnen één minuut de prijs voor het uitvoeren van onderzoek onder onze doelgroeppanels.

Na het invullen van uw wensen ontvangt u direct een prijsindicatie op uw scherm!

Bereken de prijs
  • Vrijblijvend contact met één van onze research consultants
  • Indien gewenst een offerte op maat binnen 24 uur