Phone
🏆 Winnaar Marktonderzoeksbureau van het Jaar 2020 🏆

Cross Media Tracking Analyse

Markteffect Cross Media Tracking Analyse

Met behulp van het Markteffect Cross Media Tracking Analyse (CMT Analyse) geeft Markteffect nauwkeurig inzicht in de ROI van een crossmediale marketingcampagne. Deze analyse legt onder andere het aantal websitebezoekers en het aantal conversies bloot, dat toe te schrijven is aan de betreffende campagne.

Tevens geeft het model inzicht in de best scorende commercials binnen de campagne, op basis van het gebruikte medium, de versie van de commercial, de dag van de week, zender per medium en het tijdslot per dag. De resultaten worden realtime weergegeven in een online dashboard, waarin tevens het uitzendschema van alle commercials wordt ingeladen. Dit geeft de mogelijkheid om het effect per uitgezonden commercial nauwkeurig aan te tonen.

In het online dashboard worden zowel het totale aantal websitebezoekers rondom de commercials, als de daadwerkelijke attributie bovenop het gemiddelde aantal bezoekers weergegeven. Primair worden in deze analyse tv- en radiocommercials meegenomen. Optioneel is het ook mogelijk om de (aanverwante) online marketingcampagne toe te voegen.

Het interactieve van Power BI biedt de mogelijkheid om zelf analyses en kruisingen te maken op basis van de aanwezige data. Naast het advies dat u van ons gewend bent, kunt u dus ook zelf aan de slag met de data en extra inzichten verkrijgen.

 

Mogelijke key take outs

 

Media instrument
De radio campagne heeft in relatie tot het budget meer effect gehad dan de tv campagne. Als graadmeters zijn hiervoor het aantal bezoekers en conversies aangehouden.

Radio zender
Radio 1 en Sublime FM hebben gemiddeld voor de meeste attributie gezorgd per radio commercial. In verhouding tot de gemiddelde kosten per commercial van Sublime FM maakt dit de meest aantrekkelijke radiozender.

Uitzenddag commercials
De CMT Analyse toont aan dat dat de donderdag en de vrijdag het meest succesvol zijn, afgaande op het aantal website bezoekers vs. de kosten per bezoeker. Op zondag is de attributie significant lager en de commercial dus relatief duur.

Uitzendmoment commercials
De meeste clicks naar de website komen tussen 8 en 10 uur ‘s ochtends. Echter zijn de kosten per bezoeker gemiddeld hoger dan bij commercials tussen 13.30 en 14.30 uur. Dit tijdslot is budget technisch gezien het meest aantrekkelijk.

Door de resultaten te koppelen aan de netto media uitgaven, kunnen de kosten per bezoeker en per conversie worden achterhaald. Tevens kan nauwkeurig worden geadviseerd hoe een volgende campagne flight het beste kan worden ingericht, op basis van de best scorende media, momenten en zenders.

Neem contact met ons op voor meer informatie over de Cross Media Tracking Analyse.


Meer weten over Cross Media Tracking Analyse?

 

Wilt u meer weten over de Cross Media Tracking Analyse of heeft u vragen over de Cross Media Tracking Analyse? Wij helpen u graag verder.


Michael Petit
Client Consultant