Onze werkwijze

Onderzoek is een vak. Vaak wordt gedacht dat onderzoekers vooral goed moeten zijn in statistiek. Maar dit is slechts één van de onderdelen van onderzoek. Belangrijker nog is het stellen van de juiste vragen en het kritisch toetsen of deze vraag écht antwoord geven op wat u wilt weten. Om dit te bereiken gebruikt Markteffect haar eigen bewezen werkwijze, waarin de samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat.

Voortraject

In het voortraject komt onze consultant bij u langs om samen te bespreken welke resultaten u wilt bereiken. Na dit gesprek ontvangt u een onderzoeksvoorstel waarin methodiek, planning en kosten staan beschreven. Ook staan hierin de outlines van het onderzoek. De exacte inhoud van het onderzoek zal echter in de opstartfase uitgewerkt worden.


Heeft u vragen over onze werkwijze?

 

We leggen u graag uit hoe onze werkwijze uw organisatie helpt een stap verder te zetten. Neem gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies!


Danny Meulenbroeks
Onderzoeksspecialist

Opstartfase

De opstartfase begint met de kick-off meeting. Dit is een van de belangrijkste momenten in het onderzoek. Hier gaan de consultant, de onderzoeksspecialist en alle betrokkenen vanuit de klant diep op de achtergrond, inhoud en doelen van het onderzoek in. Ook bespreken we hier de planning, rapportagewensen en overige praktische zaken. De onderzoeksspecialist (tevens projectleider) is tijdens het onderzoek uw rechtstreekse aanspreekpunt. Na de kick-off meeting wordt een concept vragenlijst gemaakt. De kwaliteit van de vragenlijst bepaalt uiteindelijk de bruikbaarheid van het onderzoek. We zorgen er dan ook voor dat we nauw met de klant samenwerken tijdens het opstellen van de vragenlijst. We starten het veldwerk nooit voordat de vragenlijst volledig valide, betrouwbaar en naar wens is.

Veldwerk

De vragenlijst wordt geprogrammeerd in onze onderzoekssoftware zodat deze geschikt is voor online of telefonisch onderzoek. Na een uitgebreide test start het veldwerk. De onderzoeksspecialist zal u gedurende het proces op de hoogte houden hoe de respons verloopt en eventueel ook tussentijdse resultaten met u delen.

Analyse van de resultaten

Na het verzamelen van de data voeren wij een responscontrole uit. Zo zullen we respondenten die de vragenlijst onrealistisch snel hebben ingevuld filteren uit de dataset. Ook hercoderen we open antwoorden, zodat deze geanalyseerd kunnen worden. Hierna nemen we contact op om de eerste resultaten alvast met u te bespreken.

Rapportage en terugkoppeling

Het projectteam gaat aan de slag om de uitkomsten van de statistische analyses helder te rapporteren. Markteffect zal de resultaten aan u terugkoppelen bij u op kantoor. Op deze manier kan er een goede interpretatie aan de resultaten gegeven worden en kunnen vragen meteen worden beantwoord. Als er additionele analyses gewenst zijn, zal Markteffect deze uitvoeren. 

Wat kost het uitvoeren van marktonderzoek?

Wij verzorgen voor u:

Kick-off meeting en afstemming

Maatwerk vragenlijst of script

Werving van de juiste respondenten

Analyse en rapportage inclusief aanbevelingen

cup icon

Bereken nu binnen één minuut de prijs voor het uitvoeren van marktonderzoek.

Na het invullen van uw wensen ontvangt u direct een prijsindicatie op uw scherm!

Bereken de prijs
  • Vrijblijvend contact met één van onze research consultants
  • Indien gewenst een offerte op maat binnen 24 uur