Opening dagattractie Playdome komt in zicht

16 juni 2021

Vanaf augustus 2021 zal Playdôme de deuren openen voor het publiek. Playdôme is een nieuw en uniek gethematiseerd Multi Activity Center in Roosendaal. Nicky Broos, ondernemer uit West-Brabant, is de oprichter van Playdôme en heeft hiervoor al ruim 25 jaar ervaring in de leisure branche. Zo heeft hij als pionierende ondernemer al eerder verschillende dagattracties op poten gezet, zoals Skidôme, Indoor Skydive en Icekart Rucphen. Markteffect ging in gesprek met deze bevlogen ondernemer. 

Iets nieuws creëren in corona tijden

De bouw van Playdôme is in volle gang om in augustus de deuren te kunnen openen. De ontwikkeling van een dagattractie in tijden van de coronacrisis, is voor Broos geen struikelblok geweest: “Het verliep eigenlijk allemaal heel soepel. De vergunningen en het samenstellen van de investeerdersgroep waren niet anders dan normaal, alleen bij de bank duurde het wat langer. Maar na wat extra onderzoek en maatregelen is ook dat gelukt. Corona heeft ons ook nadrukkelijk aangezet tot nadenken, wat ons weer heeft geholpen bij het nemen van beslissingen.” Bij Playdôme zal de aandacht weggetrokken worden van het haasten en het enorm massale. Men zal de tijd en ruimte geboden worden om samen te genieten en samen leuke herinneringen te maken.

Marktonderzoek is in de fase van concept naar uitrolling van een daadwerkelijk product essentieel volgens Broos: “Ook al weet je als ondernemer dat je goed zit met je concept, je moet het aantonen bij onder andere investeerders, banken, etc. Tevens helpt het je als ondernemer om het daadwerkelijke product nog te finetunen.” Markteffect heeft voor Playdôme een concepttest uitgevoerd en hierbij is er gekeken naar onder andere acceptatie van het concept, onderscheidenheid en aantrekkelijkheid, bezoekbereidheid en de unique selling points. 

De resultaten hebben geholpen bij het samenstellen van de investeerdersgroep, maar ook bij het door ontwikkelen van het concept naar een daadwerkelijk product.

De Gemeente Roosendaal

Binnen de Gemeente Roosendaal zijn al verschillende dagattracties actief. De Gemeente Roosendaal is volgens Broos dan ook uitermate meewerkend en positief richting ondernemers: “Ik ben heel tevreden over de samenwerking met de Gemeente Roosendaal en ik hoop dat we de komende jaren nog een aantal mooie dingen kunnen realiseren.”


In de Gemeente Roosendaal is vanwege de verschillende dagattracties Leisurepark Roosendaal, voorheen ook wel Recreatiepark de Stok, ontstaan als overkoepelend park. Op het park is een ondernemingsvereniging actief. Binnen Leisurepark de Stok liggen volgens Broos nog verschillende kansen om te verbinden en daar kan de vereniging goed aan bijdragen. Broos wil daar als voorzitter van de vereniging een actieve rol in innemen: “Te vaak wordt er gekeken naar de korte termijn, maar juist op de lange termijn liggen kansen. De verschillende partijen moeten elkaar zaken gunnen en de samenwerking aangaan uit principe. De ene keer levert het de een meer op en de andere keer de ander. Dat noemen we samenwerken en ik hoop binnen deze vereniging succesvolle samenwerkingen te realiseren.”
 

De toekomst

In augustus zullen de eerste bezoekers zich bij de toegangsdeuren van Playdôme melden. Het is de bedoeling dat de bezoekers hier een hoge gastvrijheid ervaren en in alle rust kunnen genieten van de activiteiten. Broos vindt het belangrijk dat men samen herinneringen kan maken op deze plek. “Als men na een bezoek kan zeggen: ‘ja, hier waren we welkom, hier was het goed geregeld en wat heeft het personeel van Playdôme plezier in hun werk’ dan zijn we in onze missie geslaagd!”, legt Broos uit.

Dit plezier wil de dagattractie de komende jaren graag uitbreiden. Het is onderdeel van het bedrijfsplan om te kijken of het realiseren van een 2e en/of 3e vestiging in Nederland mogelijk is. De opening en prestaties van Playdôme zullen daarom goed geanalyseerd worden en bij een eventuele uitbreiding zal er hoogstwaarschijnlijk ook weer gebruik gemaakt worden van marktonderzoek. “Het moet goed en anders niet”, sluit Broos af.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

3,3 miljoen Nederlanders bezochten een muziekfestival!

Eerste resultaten onderzoek toekomst Groene Wellen bekend

Klanttevredenheid meten in het leisure domein

Nederlanders minder vaak op vakantie door hoge inflatie