Voice Monitor: de ontwikkeling in digitale stemassistenten

21 februari 2019
 
Op dit moment heeft 21,6 procent van de volwassenen in de VS de beschikking over een smart speaker (bron: Voicebot.ai). En mocht 21,6 procent niet veel lijken, dit zijn 54,4 miljoen volwassenen. En wat misschien nog indrukwekkender is dat dit aantal in vier maanden tijd is toegenomen met 15 procent. Het gebruik van smart speakers heeft zich uitgebreid van de first adopters naar de early mainstream groep die een smart speaker korter dan een jaar hebben en deze al gebruiken voor dagelijkse activiteiten zoals bellen, eten bestellen, nieuws, en verkeersinformatie.

Nederland maakt inhaalslag

Sinds de introductie van Google Home in Nederland, zijn er opeens duizenden huishoudens die experimenteren met de spraakgestuurde interface. Ze luisteren naar het nieuws, zetten de lampen aan en scrollen door playlists met enkele gesproken commando’s.

Het gebruik van spraakgestuurde user interfaces maakt een exponentiële groei door en de verwachting is niet dat deze trend op korte termijn zal afvlakken. Doordat grote multinationals als Google en IBM aan de weg timmeren om voice steeds toegankelijker te maken, groeien ook de mogelijkheden hard. Het is daarom belangrijk om vandaag nog dat voice zaadje te planten, zodat je meegroeit in de ontwikkelingen en optimaal kan profiteren van de nieuwe mogelijkheden die de technologie biedt.

  • 1.000 consumenten per meting
  • 4x per jaar; 10 vragen inclusief 1 klantspecifieke vraag
  • € 995,- per meting

Zeker nu er specifiek voor de Nederlandse markt voice assistants verschijnen, is dit het juiste moment om te onderzoeken welke toegevoegde waarde deze technologie heeft voor jouw product, dienst of merk. Be voice-ready!
Hans de Jong, Client Consultant

Specialist op het gebied van voice

Markteffect is uw kennispartner op het gebied van Voice. Daarom is de Markteffect Voice Monitor ontwikkeld, een uniek multi client onderzoek om op een snelle, kosten efficiënte en regelmatige manier inzicht te krijgen in de acceptatie, de bekendheid en het gebruik van voice en digitale stemassistenten in Nederland.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Twee derde van managend Nederland verkiest mens boven chatbot op klantenservice

Eén op de vijf medewerkers maakt het liefst een eind aan werkdag na voordoen IT-storing

Een derde van de grote organisaties vindt on-premise ouderwets

Eén op de twintig grote organisaties wil nooit naar de cloud