Vleesvervangers Monitor 2020 inschrijving

Onderstaand artikel gaat over de Vleesvervangers Monitor 2020. Inmiddels is er een nieuwere rapportage beschikbaar!

Markteffect voert jaarlijks uitgebreid onderzoek uit naar de populariteit en het sentiment rondom vleesvervangers.

Behoefte aan een voorproefje? Bekijk hier ons inschrijfformulier met informatie over het onderzoek. Wilt u meedoen aan een nieuwe editie? Dat kan! Neem contact op met Hans de Jong

28 juli 2020

De markt heeft gesproken: vlees is uit, nepvlees is in - maar wat vinden de consumenten ervan? Markteffect voert sinds 2019 een gedetailleerd onderzoek naar de laatste ontwikkelingen en trends in de plantaardige vleesvervangers markt. Neem contact met Hans de Jong als u wilt deelnemen aan de volgende editie

Vleesbedrijven investeren in hun nieuwe  “cashcow” nu het einde van het vleestijdperk in zicht is. Maar is de groei van vleesvervangers een bubbel of gaan consumenten echt hun vleesconsumptie verminderen? Markteffect voert sinds 2019 een gedetailleerd onderzoek uit naar de laatste ontwikkelingen en trends in de plantaardige vleesvervangers markt.  
 

Vleesvervangers Monitor 2020


De Vleesvervangers Monitor is een uitgebreid onderzoek dat ingaat op de laatste trends en ontwikkelingen in de markt. In het onderzoek wordt onder andere ingezoomd op de volgende onderwerpen:

  • Consumptiegedrag van vleesvervangers
  • Drivers t.a.v. het nuttigen van vleesvervangers
  • Barriers t.a.v. het nuttigen van vleesvervangers
  • Ontwikkelingen in de markt t.o.v. 2019
  • Koopgedrag van de consumenten
  • De meest populaire koopkanalen
  • Merkfunnel voor de deelnemers aan de monitor;
  • Merkbekendheid
  • Imago per deelnemer
  • Overweging
  • Toevoegen eigen imago statements voor elke deelnemende organisatie / merk

Het onderzoek geeft inzicht in het volledige landschap van vleesvervangers én inzicht in welke positie de verschillende merken hierin innemen.

Omdat het onderzoek wordt uitgevoerd onder in totaal n = 2.000 respondenten, kunnen we enerzijds uitspraken doen op basis van ‘de Nederlander’, maar ook het onderscheid maken tussen verschillende eetpatronen (alleseter, flexitariër, vegetariër, veganist). Ook worden achtergrondkenmerken zoals geslacht, leeftijd, postcode, inkomen, etc. meegenomen.

Interesse in de volgende editie van de vleesvervangers monitor? Neem contact op met Hans de Jong over deelname. 

Behoefte aan een voorproefje? Bekijk hier ons onderzoek over het sentiment rondom vleesvervangers, uitgevoerd tijdens de Week zonder Vlees 2021

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Minderen we nog steeds in vleesconsumptie en wat motiveert ons?

Trends in vleesvervangers: Bewustzijn omtrent voeding stijgt, maar groei in gebruiker van vleesvervangers daalt

Black Friday 2023: Mannen beter voorbereid en meer geld gespaard dan vrouwen

Stijgende bekendheid en gebruik van flitsbezorgdiensten in Nederland