Phone
🏆 Winnaar Marktonderzoeksbureau van het Jaar 2020 🏆

Nieuws

Museabezoekers geven aan overwegend veilig gevoel te hebben tijdens museumbezoek in 2020.

22 December 2020

Onlangs voerde Markteffect in samenwerking met Claudia de Graauw een online onderzoek uit onder Nederlanders naar bezoek aan musea in 2020 en het veiligheidsgevoel van museabezoekers. Het leverde enkele interessante haakjes op die zijn uitgewerkt in de rapportage die sinds vandaag voor iedereen beschikbaar is. 

 

Customer Journey van bezoek aan musea
In de gesprekken met musea kwam naast corona veiligheid ook het thema Customer Journey veelvuldig aan bod. Reden voor Markteffect en Claudia de Graauw om een unieke multiclient Customer Journey studie op te zetten voor de musea branche. Onder liefst 800 respondenten worden alle inzichten opgehaald rondom customer journey van Nederlanders m.b.t museum bezoek. Hoe en via welke kanalen oriënteren doelgroepen zich op museumbezoek? Wat zijn motivaties om wel of niet voor een museum te kiezen bij de keuze voor een dagje weg? Waar ligt de voorkeur qua communicatie met de doelgroep?

Het eindresultaat betreft een uitgebreide PowerPoint rapportage boordevol haakjes die bruikbaar zijn voor communicatie, marketing en strategie!
Tot eind januari kunnen deelnemers instappen tegen het gereduceerde tarief van slechts € 1.250,- voor de volledige rapportage om zo het jaar 2021 ideaal te starten met de meest recente inzichten.

De resultaten van het vooronderzoek en de onderzoeksonderwerpen voor de Multiclient customer journey zijn vanaf vandaag te downloaden via deze pagina.


Wil je weten wat marktonderzoek voor jouw organisatie kan betekenen?
 

Neem dan gerust contact op met ons op en we helpen je graag verder! 


Hans de Jong
Client Consultant Leisure