Marktonderzoeksbureau Markteffect en N.E.C. intensiveren hun verbintenis

12 maart 2019
 
Markteffect is vaste partner van N.E.C. op het gebied van marktonderzoek. Zo helpt Markteffect N.E.C. onder andere met het meten van de effecten van sportsponsoring: wat levert een sponsorship onderaan de streep daadwerkelijk op? Na eerder al een onderzoek uit te hebben gevoerd naar de effecten van het sponsorship met EnergieFlex, heeft Markteffect onlangs ook een eerste meting uitgevoerd naar het partnership tussen N.E.C. en De Klok Logistics.

Voor N.E.C. is de output uit een dergelijke sponsoreffectmeting van essentieel belang. Niet alleen kan N.E.C. op deze manier de potentie en aantrekkelijkheid van een sponsorship aantonen, maar ook kan zij samen met haar (hoofd)sponsor sturen op de belangrijkste KPI’s. Want een partnership kan alleen succesvol en vruchtbaar zijn wanneer beide partijen hun doelstellingen halen. De Klok Logistics is sinds oktober 2018 de nieuwe trotse hoofdsponsor en heeft samen met N.E.C. een activatieplan opgeteld. Zo wenst de Nijmeegse transportorganisatie een bijdrage te leveren aan diverse (regionale) maatschappelijke doelstellingen en haar regionale naamsbekendheid te vergroten. Tevens is de aantrekkingskracht als werkgever een belangrijk aspect.

Naast de onderzoeken naar de effecten van sponsorships, gaat Markteffect als businessclublid deelnemen binnen het netwerk van N.E.C. Thomas van Essen, geboren en getogen in Nijmegen, licht toe: ‘’De club en de organisatie achter N.E.C. ken ik goed. Zo heb ik jarenlang samen met mijn vader een seizoenkaart gehad en heb ik er tijdens mijn studie een half jaar stage gelopen. Prachtig dan ook om met Markteffect voor N.E.C. van toegevoegde waarde te zijn. Voor de club zelf, maar evengoed voor haar businessclubleden die bij Markteffect terecht kunnen voor strategisch advies op basis van marktonderzoek.”

"Partnership staat bij N.E.C. hoog in het vaandel. Derhalve streven wij ernaar om daadwerkelijk toegevoegde waarde te leveren voor onze relaties. Om dit te realiseren is de samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect voor ons cruciaal. Zo hebben wij onder andere voor de sponsoreffectmeting van onze hoofdsponsor De Klok Logistics de expertise van Markteffect ingeschakeld.


Markteffect is een onafhankelijk onderzoeksbureau en tevens sterk merk dat staat voor kwaliteit. Met de hulp van Markteffect hebben we reeds eerder veel partners, middels onderbouwd onderzoek, de kracht en toegevoegde waarde van voetbalsponsoring in kunnen laten zien. Sportsponsoring als onderdeel van een volledige marketingcommunicatie mix. Markteffect ondersteunt N.E.C. daarin van A tot Z. De toegevoegde waarde zit met name in de bepaling van de KPI’s/doelstellingen, het type onderzoek, doelgroepsegmentatie alsmede de ondersteuning bij activaties om de onderzoeksresultaten op een juiste manier te stimuleren. Dit maakt het voor N.E.C. mogelijk om proposities middels onafhankelijk onderzoek te onderbouwen.


Voor onze huidige hoofdsponsor De Klok Logistics waren met name de KPI’s sponsorbekendheid en naamsbekendheid van belang. Middels dit onderzoek heeft N.E.C. kunnen aantonen welke positieve effecten het hoofdsponsorschap De Klok Logistics heeft gebracht. Markteffect helpt N.E.C. daarmee met de onderbouwing van onze pitch. Sportsponsoring is niet langer geld geven voor niks, de ROI component is steeds belangrijker en middels de samenwerking met Markteffect dus ook aantoonbaar.''
Tonny Pijnappels, Sponsorship Manager N.E.C. Nijmegen

 

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

De maatschappelijke magie zit 'm in kleine dingen

Van live naar beleven: de transformatie van sport in media

Onderzoek naar de sociale waarde van PSV Eindhoven in de regio

Invloed van sport op de maatschappij tijdens het Sponsorreport Jaarcongres