Markteffect organiseert seminar in Curacao met partner Balance

26 september 2019

Op donderdag 26 september jl. vond in het Avila Beach Hotel op Curacao het eerste seminar plaats dat Markteffect samen met haar lokale partner Balance Assessment & Organization organiseerde. Beide organisaties zijn al bijna drie jaar partners en hebben gezamenlijk inmiddels al diverse onderzoekstrajecten opgepakt op de Caribische eilanden. Het seminar stond in het teken van De toekomst van organisatieverandering: Hoe effectief is uw organisatie echt?! Het seminar werd bezocht door ruim 70 managers en HR-professionals.

Markteffect over werknemers en millennials


Namens Markteffect spraken Michael Petit (Manager Marketing) en Edgar de Beule (CEO) over de veranderende kijk van werknemers naar werkgevers. Welke trends en ontwikkelingen zijn hierin te ontdekken, wat zegt onderzoek hierover en hoe kun je hier als organisatie naar handelen? Bovendien bestaat de wereldbevolking in 2020 uit ruim twee miljard Millennials (ook wel Generatie Y genoemd). Millennials hebben een andere kijk op hun werksituatie dan andere generaties. Wat zijn hierin de belangrijkste verschillen en wat moet je als werkgever weten om met deze mensen mee te veranderen? In een interactieve sessie kregen de bezoekers een nieuwe kijk op de tevredenheid, betrokkenheid en bevlogenheid van hun medewerkers.

Management Drives over leiderschap


Na het deel van Markteffect nam Management Drives het stokje over. Management Drives is marktleider op het gebied van leiderschapsontwikkeling in Europa en geeft met zes concrete stappen aan hoe dit proces kan worden ingericht. Als basis dient het individuele Management Drives profiel. Dat geeft inzicht op welke wijze medewerkers of teams gemotiveerd worden of welk gedrag ze onder druk zullen gaan laten zien. Met dit inzicht kan heel gericht gewerkt worden aan het veranderproces dat het meest aansluit. Hoe beter de aansluiting hoe groter de kans dat het veranderproces ook echt succesvol zal zijn. Management Drives heeft zeer vernieuwende technologie die dit proces inzichtelijk maken.

Al met al een zeer geslaagde middag met veel positieve reacties van de bezoekers. Jan Willem de Serière, Directeur van Balance, vertelt: ‘’Ik ben ontzettend blij met de hoge opkomst, de interactie met het publiek en de bijdrage van onze sprekers. We kunnen terug kijken op een zeer geslaagde eerste editie van ons gezamenlijke seminar.’’ Ook Markteffect is trots om hier deel van uit te maken. Edgar legt uit: ‘’We zijn inmiddels bijna drie jaar actief in dit gebied en we merken dat we samen met Balance een unieke propositie kunnen uitdragen. De behoefte aan goed en gedegen onderzoek is er en Jan Willem is hierin voor ons erg belangrijk. Hij zorgt ervoor dat onze opdrachtgevers op de eilanden snel kunnen schakelen met iemand met verstand van zaken. En gezien onze uitgebreide ervaringen met klant- en medewerkerstevredenheidsonderzoeken is het des te mooier dat Michael onze inzichten en ervaringen kon delen met de lokale organisaties, voor wie dit momenteel erg van belang is.’’

De plannen voor het tweede seminar in 2020 worden inmiddels gesmeed.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Copywriting? Dat kan toch iedereen?

Twee collega’s in de race voor dé vakprijs van 2024

De maatschappelijke magie zit 'm in kleine dingen

Van live naar beleven: de transformatie van sport in media