Phone

Nieuws

Markteffect gaat met Aart Bontekoning onderzoek doen naar invloed generatie Z op bedrijfsleven en onderwijs, word nu partner!

Ouders, het onderwijs en het bedrijfsleven spelen een grote rol in de opvoeding van jongeren en hun verdere ontwikkeling. Specifiek zorgt de wijze waarop deze beïnvloeders met jongeren omgaan voor gedrags- en overtuigingsverandering. Onderwijsinstellingen en organisaties in het werkveld vergrijzen in rap tempo, hierdoor ontstaan grote verschillen tussen het gedrag, overtuigingen en werkenergie van jongeren (generatie Z) en andere generaties in het onderwijs en werkveld.

Markteffect gaat samen met Aart Bontekoning een onderzoek uitvoeren naar de eigenschappen van de bewuste generatie Z (2000-2015), de uitdagingen die generatie Z oplevert voor de thuissituatie, het onderwijs en het werkveld en de oplossingen hiervoor. Daarnaast zal in kaart worden gebracht hoe de krachten tussen ‘jong en oud’ het beste gebundeld kunnen worden en hoe kunnen we voorkomen dat jongeren zich in organisaties aanpassen aan gedateerde sociale processen. Binnen het onderzoek zal in gesprek worden gegaan met zowel jongeren uit de generatie Z (2000-2015) , ouders uit de pragmatische generatie (1970-1985) en grootouders uit de protestgeneratie (1940-1955).

Het bedrijfsleven en het onderwijs vormen een cruciale schakel in dit onderzoek, hierdoor zal Markteffect samen met Aart Bontekoning enkele bedrijven en onderwijsinstellingen uitnodigen om te participeren als partner, input te leveren voor de vraagstelling van het onderzoek en te ondersteunen bij de uitvoering van het onderzoek.

Het doel van het onderzoek is om samen met bedrijven en onderwijsinstellingen de karakteristieken van de generatie Z in kaart te brengen, wat deze karakteristieken betekenen voor onderwijsinstellingen en vele vergrijzende organisaties in Nederland en hoe het onderwijs en werkveld hier de komende jaren mee om kan gaan.

Meer weten over dit onderzoek of wilt u betrokken worden als partner? Download dan het partnerdocument met alle ins- en outs.

Dit document geeft inzicht in de opzet van het onderzoek. In dit voorstel staat tevens beschreven op welke wijze uw organisatie kan aanhaken als partner van het onderzoek.

Wij verwelkomen u graag als partner van het onderzoek. 

Klik hier om het volledige document te bekijken 


Meer weten?


Neem dan contact op met één van onze research consultant en we helpen je graag verder! 


Davy Zwegers
Research Consultant