Phone
🏆 Winnaar Marktonderzoeksbureau van het Jaar 2020 🏆

Nieuws

JOGG Dagje uit onderzoek:
Bezoeker heeft behoefte aan gezonde voeding

Veel dagattracties zijn achter de schermen druk bezig met het organiseren van de heropening wanneer het Coronavirus het weer toe laat. Eén van de onderdelen betreft wellicht ook het assortiment aan etenswaren van dit seizoen. Onlangs heeft Gezond Uit, onderdeel van JOGG, een onderzoek uit laten voeren door Markteffect.

Resultaten onderzoek eetgewoonten tijdens dagje uit
 

In oktober 2020 heeft Gezond Uit een onderzoek uit laten voeren naar de eetgewoonten tijdens een dagje uit. Het blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders gezond eten tijdens een dagje uit belangrijk vinden, maar slechts een derde van de respondenten vindt het ook gemakkelijk om gezond te eten tijdens een dagje uit.

Bezoekers vinden gezond eten belangrijk
Ruim de helft van de respondenten geeft aan gezond eten (heel) belangrijk te vinden tijdens een dagje uit (54%). Daarnaast vinden 6 op de 10 respondenten het (heel) belangrijk dat (klein)kinderen gezond eten tijdens een dagje uit (59%).

Het gezonde aanbod blijft achter
 

Slechts een derde van de respondenten vindt het gemakkelijk om tijdens een dagje uit gezond te eten. Daarnaast vindt slechts een vijfde van de respondenten (22%) dat er veel keuze is uit gezonde producten.

Bezoekers waarderen communicatie over gezonde voeding
 

Twee op de drie respondenten is het eens met de stelling ‘Ik vind het goed als dagattracties actief gezondere producten promoten'. De helft van de respondenten verwacht dat de dagattractie hen informeert over gezondere eetkeuzes.


Meer weten over Markteffect?

Markteffect is specialist in de uitvoering van marktonderzoek binnen het Leisure domein. Neem contact op met Hans de Jong, Client Consultant Leisure, om uw onderzoek te bespreken. 

Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder! 


Hans de Jong
Client Consultant Leisure