JOGG Dagje uit onderzoek:
Bezoeker heeft behoefte aan gezonde voeding

Veel dagattracties zijn achter de schermen druk bezig met het organiseren van de heropening wanneer het Coronavirus het weer toe laat. Eén van de onderdelen betreft wellicht ook het assortiment aan etenswaren van dit seizoen. Onlangs heeft Gezond Uit, onderdeel van JOGG, een onderzoek uit laten voeren door Markteffect.

Resultaten onderzoek eetgewoonten tijdens dagje uit

In oktober 2020 heeft Gezond Uit een onderzoek uit laten voeren naar de eetgewoonten tijdens een dagje uit. Het blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders gezond eten tijdens een dagje uit belangrijk vinden, maar slechts een derde van de respondenten vindt het ook gemakkelijk om gezond te eten tijdens een dagje uit.

Bezoekers vinden gezond eten belangrijk

Ruim de helft van de respondenten geeft aan gezond eten (heel) belangrijk te vinden tijdens een dagje uit (54%). Daarnaast vinden 6 op de 10 respondenten het (heel) belangrijk dat (klein)kinderen gezond eten tijdens een dagje uit (59%).

Het gezonde aanbod blijft achter

Slechts een derde van de respondenten vindt het gemakkelijk om tijdens een dagje uit gezond te eten. Daarnaast vindt slechts een vijfde van de respondenten (22%) dat er veel keuze is uit gezonde producten.

Bezoekers waarderen communicatie over gezonde voeding

Twee op de drie respondenten is het eens met de stelling ‘Ik vind het goed als dagattracties actief gezondere producten promoten'. De helft van de respondenten verwacht dat de dagattractie hen informeert over gezondere eetkeuzes.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

3,3 miljoen Nederlanders bezochten een muziekfestival!

Eerste resultaten onderzoek toekomst Groene Wellen bekend

Klanttevredenheid meten in het leisure domein

Nederlanders minder vaak op vakantie door hoge inflatie