Forse stijging bekendheid
e-Fulfilment Hub

29 juni 2017

De e-Fulfilment Hub, een initiatief van Midden-Limburgse ondernemers, overheden en onderwijsinstellingen, is een groot succes. Al één op de vijf ondernemers uit de doelgroep is er in zeer korte tijd mee bekend geraakt, blijkt uit onderzoek van Markteffect.

E-Fulfilment is de logistieke verwerking van producten na een transactie via internet. Denk hierbij aan inslag, opslag, verzamelen, verpakken en verzenden van de producten naar de klant. Een collectief van Midden-Limburgse ondernemers, overheden en onderwijsinstellingen lanceerde begin november 2016 het merk e-Fulfilment Hub. Dit is zeer succesvol: Midden-Limburg is de snelste stijger onder alle logistieke hotspots in Nederland en e-commerce bedrijven besteden hun logistieke activiteiten steeds vaker uit in de regio.

Uit het onderzoek van Markteffect blijkt dat 32% van de doelgroep Midden-Limburg met e-fulfilment associeert. Een flinke stijging ten opzichte van november 2016, toen 20% van de doelgroep deze associatie had. Ook is maar liefst 18% in zeer korte tijd bekend is geraakt met ‘het merk’ e-Fulfilment Hub. Het initiatief van bedrijven, kennisinstellingen en overheden binnen e-commerce en e-fulfilment past volgens ruim de helft van de eigenaren en verantwoordelijken voor logistiek van mkb-webshops goed bij de regio Midden-Limburg.

Markteffect heeft in opdracht van e-Fulfilment Hub in zowel september 2016 als in mei 2017 een naamsbekendheid-, imago- en afnemersbehoefte-onderzoek uitgevoerd om de groei in kaart te brengen. De uitkomsten laten goed zien dat de inspanningen van het afgelopen half jaar veel resultaten hebben opgeleverd. Het onderzoek is uitgevoerd onder (mede-)eigenaren en verantwoordelijken voor de logistiek van MKB webshops (maximaal 1.000 zendingen per dag), die ook naar andere landen in Europa exporteren of overwegen dit in de toekomst te gaan doen.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Digitalisering helpt bij terugdringen personeelstekort

Twee derde van managend Nederland verkiest mens boven chatbot op klantenservice

Eén op de vijf medewerkers maakt het liefst een eind aan werkdag na voordoen IT-storing

Een derde van de grote organisaties vindt on-premise ouderwets