Phone
Genomineerd voor Marktonderzoeksbureau van het Jaar 2020

Nieuws

Hoe ervaart uw bezoeker genomen maatregelen op het vlak van veiligheid en hygiëne?

2 juni 2020

Dagattracties, winkelcentra, binnensteden, horeca etc komen weer op gang met inachtneming van de richtlijnen en de nodige maatregelen om een veilige omgeving voor zowel bezoekers als medewerkers te creëren en te handhaven.

Het gevoel voor veiligheid speelt, net als hygiëne, een zeer belangrijke rol bij alles wat mensen nu gaan ondernemen ziet Markteffect in de resultaten van haar meest recente barometer onder 2000 respondenten.

Hoe ervaart uw bezoeker de genomen maatregelen? En voelen uw medewerkers zich veilig op de werkvloer? Het nemen van maatregelen is een belangrijke eerste stap, daarna is het belangrijk om in kaart te brengen wat het effect is van de genomen maatregelen. Enerzijds biedt dit inzichten in verdere optimalisatie van doorgevoerde maatregelen en anderzijds kan deze informatie ook extern worden gebruikt voor communicatie en marketing doeleinden.

Een mooi praktijkvoorbeeld is de Efteling. Het attractiepark haalt via feedbackformulieren inzichten op onder eigen werknemers en ook is tijdens testdagen een feedback formulier verzonden naar de testgasten. Tot slot is ook het continu gasttevredenheidsonderzoek uitgebreid met vragen over veiligheid en hygiëne zodat Efteling kan bekijken of eventuele aanpassingen effect hebben gehad.

Markteffect heeft een opsomming gemaakt van mogelijke vragenlijstonderwerpen die door organisaties kunnen worden gebruikt als leidraad om o.a. inzichtelijk te maken wat de bezoekersbeleving is, wat de beoordeling is van veiligheid en hygiëne en waar kansen liggen tot optimalisatie. Het document is geheel gratis te downloaden via bovenstaande download. 


Meer weten?
 

Voor meer informatie over bovenstaand artikel kunt u terecht bij Hans de Jong. 


Hans de Jong
Client Consultant