Nieuws

Nieuws

Een bezoek aan Gamescom in Keulen!

1 september 17

Op 25 augustus verzamelden enkele duizenden gameliefhebbers zich in Keulen om Gamescom te bezoeken. Thomas Huigen en Bart van de Pasch waren namens Markteffect aanwezig om de laatste trends en ontwikkelingen te volgen op het gebied van gaming, eSports en marketing in deze sector.

Lees meer...

Nieuws

Forse stijging bekendheid e-Fulfilment Hub

29 juni 17

De e-Fulfilment Hub, een initiatief van Midden-Limburgse ondernemers, overheden en onderwijsinstellingen, is een groot succes. Al één op de vijf ondernemers uit de doelgroep is er in zeer korte tijd mee bekend geraakt, blijkt uit onderzoek van Markteffect.

Lees meer...

Nieuws

Wrap-up eSports day: Markteffect perspectief

23 mei 17

Een dag vol gaming, eSports, ‘digital’, millennials en ‘influencers’. De dit jaar voor het eerst georganiseerde eSports day was met 350 deelnemers een groot succes. Uit verschillende hoeken van de sportindustrie kwamen professionals bij elkaar om te horen over mogelijkheden en valkuilen.

Lees meer...

Nieuws

Onderzoeksbureau Markteffect introduceert ‘de Sportsponsor Monitor’. Dit landelijke onderzoek brengt de impact van sponsoring op alle gangbare marketing- en business indicatoren in kaart. Eén van deze indicatoren is de naamsbekendheid van een merk.

Lees meer...

Nieuws

PSV en onderzoeksbureau Markteffect zijn een supplier-overeenkomst overeengekomen voor een periode van drie jaar. Het contract met Markteffect is donderdagmiddag in het Philips Stadion getekend.

Lees meer...

Nieuws

Dit weekend is er geen speelronde voor de Eredivisie voetbal, maar vinden er play-off wedstrijden plaats voor het EK 2016. Nederland speelt een oefeninterland tegen Wales in Cardiff.

Lees meer...

Nieuws

Niet iedereen is te motiveren en niet iedereen kan motiveren. Dit onderzoek geeft de do’s en don’ts van het motiveren van callcenter medewerkers op een gestructureerde wijze weer aan de hand van zowel desk research, diepte-interviews als een representatieve steekproef onder callcenter medewerkers.

Lees meer...

Nieuws

Middelbare scholieren beoordelen de rol van de decaan vaak als onduidelijk. Dit blijkt uit het grootschalige Nationaal Studiekeuze Onderzoek van marktonderzoeksbureau Markteffect onder mentoren, decanen en bijna 5.000 scholieren, studenten en hun ouders.

Lees meer...

Nieuws

Volgens een groot deel van de Nederlanders heeft het toenemende gebruik van de mobiele telefoon onder kinderen een negatieve invloed op de opvoeding.

Lees meer...

Nieuws

In de zorg zal steeds meer gebruik gemaakt worden van zorgrobots. De robots kunnen de mensen in de zorg ondersteunen bij de verzorging van bijvoorbeeld ouderen of mensen met een lichamelijke beperking en gezelschap bieden aan mensen die dat nodig hebben.

Lees meer...

Nieuws

In bijna driekwart van de gezinnen in ons land besteedt de vrouw nog altijd de meeste tijd aan de huishouding. In slechts 4% van de huishoudens besteedt de man de meeste tijd hieraan.

Lees meer...

Nieuws

De directie van marktonderzoeksbureau Markteffect heeft het managementteam van de organisatie per direct uitgebreid met Boj Nefkens. De uitbreiding is een gevolg van structurele groei en verdere groeiambitie van Markteffect.

Lees meer...