Nieuws

Nieuws

Wat de Volvo Ocean Race en postcodes met elkaar te maken hebben

16 oktober 2017

Vier simpele cijfers zeggen meer dan je denkt over waar je bezoekers vandaan komen en welke aantrekkingskracht een evenement heeft. Daarom is de postcode enorm interessant in bezoekersonderzoek naar grote evenementen, zoals de Volvo Ocean Race die deze editie finisht in de haven van Scheveningen.

Lees meer...

Nieuws

Van sponsoring naar partnership: hoe meet je dat?

13 oktober 2017

Simpelweg als bedrijf je naam verbinden aan een sport of goed doel is niet meer genoeg. Sponsoring heeft pas echt invloed als er een partnership wordt aangegaan om samen een hoger doel te bereiken. Dat was de belangrijkste boodschap tijdens het Sponsorcongres van MarketingTribune op 26 september.

Lees meer...

Nieuws

Jongeren doneren door shirtactie betaald voetbal

29 september 2017

Alle clubs in het betaald voetbal riepen twee weken geleden met speciale actieshirts op om geld te doneren voor noodhulp aan Sint-Maarten. De shirtactie van het betaald voetbal zette vooral jongeren tot 35 jaar aan tot het steunen van de actie van het Rode Kruis voor hulp aan de slachtoffers van Irma.

Lees meer...

Nieuws

Een bezoek aan Gamescom in Keulen

1 september 2017

Op 25 augustus verzamelden enkele duizenden gameliefhebbers zich in Keulen om Gamescom te bezoeken. Thomas Huigen en Bart van de Pasch waren namens Markteffect aanwezig om de laatste trends en ontwikkelingen te volgen op het gebied van gaming, eSports en marketing in deze sector.

Lees meer...

Nieuws

Forse stijging bekendheid e-Fulfilment Hub

29 juni 2017

De e-Fulfilment Hub, een initiatief van Midden-Limburgse ondernemers, overheden en onderwijsinstellingen, is een groot succes. Al één op de vijf ondernemers uit de doelgroep is er in zeer korte tijd mee bekend geraakt, blijkt uit onderzoek van Markteffect.

Lees meer...

Nieuws

Wrap-up eSports day: Markteffect perspectief

23 mei 2017

Een dag vol gaming, eSports, ‘digital’, millennials en ‘influencers’. De dit jaar voor het eerst georganiseerde eSports day was met 350 deelnemers een groot succes. Uit verschillende hoeken van de sportindustrie kwamen professionals bij elkaar om te horen over mogelijkheden en valkuilen.

Lees meer...

Nieuws

Bijna kwart van de Nederlanders positief over zorgrobots

27 november 2015

In de zorg zal steeds meer gebruik gemaakt worden van zorgrobots. De robots kunnen de mensen in de zorg ondersteunen bij de verzorging van bijvoorbeeld ouderen of mensen met een lichamelijke beperking en gezelschap bieden aan mensen die dat nodig hebben.

Lees meer...

Nieuws

Enorme potentie shirtsponsoren Eredivisie voetbal

12 november 2015

Dit weekend is er geen speelronde voor de Eredivisie voetbal, maar vinden er play-off wedstrijden plaats voor het EK 2016. Nederland speelt een oefeninterland tegen Wales in Cardiff.

Lees meer...

Nieuws

Helft van Nederlanders vindt mobiele telefoon slecht voor opvoeding kind

3 september 2015

Volgens een groot deel van de Nederlanders heeft het toenemende gebruik van de mobiele telefoon onder kinderen een negatieve invloed op de opvoeding.

Lees meer...

Nieuws

Effecten sponsorships op naamsbekendheid

6 mei 2015

Onderzoeksbureau Markteffect introduceert ‘de Sportsponsor Monitor’. Dit landelijke onderzoek brengt de impact van sponsoring op alle gangbare marketing- en business indicatoren in kaart. Eén van deze indicatoren is de naamsbekendheid van een merk.

Lees meer...

Nieuws

Rol mentor en decaan vaak onduidelijk

10 februari 2015

Middelbare scholieren beoordelen de rol van de decaan vaak als onduidelijk. Dit blijkt uit het grootschalige Nationaal Studiekeuze Onderzoek van marktonderzoeksbureau Markteffect onder mentoren, decanen en bijna 5.000 scholieren, studenten en hun ouders.

Lees meer...

Nieuws

Markteffect nieuwe official supplier van PSV

19 september 2013

PSV en onderzoeksbureau Markteffect zijn een supplier-overeenkomst overeengekomen voor een periode van drie jaar. Het contract met Markteffect is donderdagmiddag in het Philips Stadion getekend.

Lees meer...

Nieuws

Onderzoeksbureau Markteffect breidt MT uit

18 juni 2013

De directie van marktonderzoeksbureau Markteffect heeft het managementteam van de organisatie per direct uitgebreid met Boj Nefkens. De uitbreiding is een gevolg van structurele groei en verdere groeiambitie van Markteffect.

Lees meer...

Nieuws

Vrouw besteedt nog altijd meeste tijd aan huishouding

25 mei 2012

In bijna driekwart van de gezinnen in ons land besteedt de vrouw nog altijd de meeste tijd aan de huishouding. In slechts 4% van de huishoudens besteedt de man de meeste tijd hieraan.

Lees meer...