Samenwerking
Markteffect & PSV

Samenwerking Markteffect en PSV

Sinds 2012 is Markteffect verbonden aan PSV. Eerst als Official Supplier (2012-2018) en momenteel als Official Sponsor van PSV (2018-heden). PSV en Markteffect hebben als organisaties grote raakvlakken. Beide organisaties zijn gevestigd in Eindhoven, bij zowel PSV als Markteffect heerst een topsportmentaliteit en krijgt jeugd volop de kans om zich te ontwikkelen.

In het kader van de hernieuwde overeenkomst tussen PSV en Markteffect komt er bovendien een nieuw product beschikbaar voor de relaties van PSV Business: een klanttevredenheidsonderzoek voor leden van PSV Business.

Markteffect voert marktonderzoek uit voor een groot aantal sponsoren, partners en relaties van PSV Business. Zo hebben o.a. energiedirect.nl, Philips, GoodHabitz, Bavaria, Aeromexico, Umbro & Mandemakers al kennis gemaakt met de onderzoeken van Markteffect. Met deze onderzoeken helpt Markteffect bijvoorbeeld het maximale uit de sponsorships te halen door het geven van inzicht in de effecten van sponsoring. Maar ook worden andere onderzoeksvragen die bij deze organisaties leven beantwoordt, bijvoorbeeld onderwerpen als naamsbekendheid, imago en klanttevredenheid.

''Door de samenwerking met Markteffect zijn we in staat om voor onze partners in kaart te brengen wat we momenteel samen goed doen, maar vooral waarin we elkaar nog beter van dienst kunnen zijn. Ook bieden de onderzoeken veel waardevolle inzichten voor onszelf. Zo kunnen we bijvoorbeeld campagnes, samenwerkingen of nieuwe concepten zowel toetsen als evalueren met behulp van data. Wij zijn ontzettend blij met de samenwerking met Markteffect.''
Koen van Haastert, Sponsor Manager PSV

''Wij zijn trots op de nauwe samenwerking met PSV, de mooiste club van het land! Deze samenwerking met PSV levert ons veel mooie kansen op om met geweldige merken in contact te komen. Ook nemen wij onze eigen relaties en opdrachtgevers bij iedere thuiswedstrijd mee om ze op het hoogste niveau in de watten te kunnen leggen. We zijn dan ook blij met de constructieve relatie die we met PSV hebben.''
Edgar de Beule, Directeur Markteffect

Bekijk ook

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Terug naar het overzicht

Sponsor effectmeting voor FC Twente om impact sponsorships in kaart te brengen

Imago- en positioneringsonderzoek: Roda JC

Fan onderzoek: KNVB

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant