Phone

Klantcase: PSV

Samenwerking Markteffect en PSV

Sinds 2012 is Markteffect verbonden aan PSV. Eerst als Official Supplier (2012-2018) en momenteel als Official Sponsor van PSV (2018-heden). PSV en Markteffect hebben als organisaties grote raakvlakken. Beide organisaties zijn gevestigd in Eindhoven, bij zowel PSV als Markteffect heerst een topsportmentaliteit en krijgt jeugd volop de kans om zich te ontwikkelen.

In het kader van de hernieuwde overeenkomst tussen PSV en Markteffect komt er bovendien een nieuw product beschikbaar voor de relaties van PSV Business: een klanttevredenheidsonderzoek voor leden van PSV Business.

Markteffect voert marktonderzoek uit voor een groot aantal sponsoren, partners en relaties van PSV Business. Zo hebben o.a. energiedirect.nl, Philips, GoodHabitz, Bavaria, Aeromexico, Umbro & Mandemakers al kennis gemaakt met de onderzoeken van Markteffect. Met deze onderzoeken helpt Markteffect bijvoorbeeld het maximale uit de sponsorships te halen door het geven van inzicht in de effecten van sponsoring. Maar ook worden andere onderzoeksvragen die bij deze organisaties leven beantwoordt, bijvoorbeeld onderwerpen als naamsbekendheid, imago en klanttevredenheid.

quote

''Door de samenwerking met Markteffect zijn we in staat om voor onze partners in kaart te brengen wat we momenteel samen goed doen, maar vooral waarin we elkaar nog beter van dienst kunnen zijn. Ook bieden de onderzoeken veel waardevolle inzichten voor onszelf. Zo kunnen we bijvoorbeeld campagnes, samenwerkingen of nieuwe concepten zowel toetsen als evalueren met behulp van data. Wij zijn ontzettend blij met de samenwerking met Markteffect.''

Koen van Haastert, Sponsor Manager PSV

quote

''Wij zijn trots op de nauwe samenwerking met PSV, de mooiste club van het land! Deze samenwerking met PSV levert ons veel mooie kansen op om met geweldige merken in contact te komen. Ook nemen wij onze eigen relaties en opdrachtgevers bij iedere thuiswedstrijd mee om ze op het hoogste niveau in de watten te kunnen leggen. We zijn dan ook blij met de constructieve relatie die we met PSV hebben.''

Edgar de Beule, Directeur Markteffect

Sponsor Effect Meting – energiedirect.nl

Doel

Het in kaart brengen van de KPI’s van het sponsorship en de ontwikkeling daarvan in de tijd

Methode

Meerdere kwantitatieve onderzoeken onder verschillende doelgroepen

Effect

De onderzoeksresultaten dragen bij aan het behalen van de sponsordoelstellingen door in kaart te brengen waar er kansen liggen, welke activaties effectief zijn geweest en welke niet

Gasttevredenheidsonderzoek PSV Business – buitenlandse reizen

Doel

Het in kaart brengen van de tevredenheid van de zakelijke gasten die met PSV op Europese trip zijn geweest in de Champions League

Methode

Online kwantitatief onderzoek onder PSV Business leden

Effect

PSV heeft meerdere concrete verbeterpunten uit de onderzoeken weten te halen waarmee zij de reizen voor PSV Business leden nog aangenamer kan maken

Klanttevredenheidsonderzoek PSV Business leden

Doel

Het bieden van een laagdrempelige instap in een klanttevredenheidsonderzoek voor klanten van PSV Business Leden

Methode

Een klanttevredenheidsonderzoek onder de klanten van PSV Business Leden met een realtime dashboard om de resultaten van het onderzoek continu zichtbaar te maken

Effect

Dit onderzoek is in het begin van het seizoen 2018/2019 gestart

Doelgroep onderzoek edivisie

Doel

Het in kaart brengen van de doelgroep en de behoeftes van volgers van PSV Esports

Methode

Een online kwantitatief behoefte onderzoek onder fans/volgers van PSV

Effect

Door het onderzoek heeft PSV inzicht gekregen in de omvang van deze doelgroep en waar hun interesses liggen


Meer weten over deze onderzoeken?

 

Markteffect voert voor verschillende (inter)nationale opdrachtgevers onderzoek uit om hen inzicht te geven in wat sponsoring voor hen oplevert. We voeren onder andere een jaarlijkse meting voor de Eredivisie, doen onderzoek voor verschillende Eredivisie en Eerste Divisie clubs, en natuurlijk de edivisie. We zijn niet alleen actief binnen het voetbal en het schaatsen, maar daarnaast ondersteunen we ook de NBB (Nederlandse Basketbal Bond) en de KNLTB (Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond).


Edgar de Beule
Directeur