Naamsbekendheidonderzoek: Holla Advocaten

Merkkracht en naamsbekendheid in de zakelijke markt

Holla Advocaten is een advocatenkantoor met vestigingen in Eindhoven en ’s-Hertogenbosch. Het kantoor werkt zowel voor grote ondernemingen als voor MKB-bedrijven, overheidsinstanties, not-for-profitorganisaties, zorginstellingen en particulieren. Holla Advocaten wil een partij zijn die zaken ‘hoogstpersoonlijk’ neemt en dit in hun werkwijze centraal stelt. Met meer dan 135 jaar ervaring zijn de advocaten van Holla sterk betrokken bij hun cliënten en contactpersonen.

Met de campagne #dekoplopers gaat zwemmer Maarten van der Weijden (en in de vorige reeks tophockeyer Robert van der Horst) in een reeks video’s het gesprek aan met ‘de koplopers’ van het Nederlandse bedrijfsleven. Deze persoonlijke en inspirerende video’s hadden als doel een grotere naamsbekendheid te creëren voor Holla Advocaten en het advocatenkantoor als een opvallende speler in de markt zetten.

Voor het ontwikkelen van het meerjarig strategisch marketingplan en het monitoren van de doelstellingen van de campagne #dekoplopers is Holla Advocaten op zoek naar inzichten in haar naamsbekendheid en merkkracht in de regio Eindhoven en ’s-Hertogenbosch, onder inkopers en/of verantwoordelijken voor juridische adviesdiensten.

 

Doel

Het meten van de merkkracht en naamsbekendheid van Holla Advocaten

Methoden

Online vragenlijst onder inkopers en/of verantwoordelijken voor juridische adviesdiensten in de regio Eindhoven en ’s-Hertogenbosch

Effect

Gerichte acties ondernemen op basis van verschillende marketingdoelstellingen en campagnedoelstellingen

 

Online vragenlijst

In 2016 heeft Markteffect voor Holla Advocaten een 0-meting uitgevoerd van het merkkracht- en naamsbekendheidonderzoek. Deze meting is in 2017 (1-meting) en 2018 (2-meting)herhaald om effecten van de campagne inzichtelijk te maken. Door middel van een online vragenlijst onder de doelgroep wordt inzicht gegeven in de ontwikkelingen van de naamsbekendheid en het imago van Holla Advocaten. Daarnaast wordt de positie van Holla Advocaten ten opzichte van haar belangrijkste concurrenten in kaart gebracht.

Campagne-effect

Door middel van een evaluatie van de verschillende campagne-onderdelen wordt inzichtelijk wat het effect is van de campagne op de verschillende KPI’s die worden gemeten in de vragenlijst.

“Het merkkrachtonderzoek is het beginpunt geweest van onze succesvolle campagne #dekoplopers. Op basis van de resultaten uit het onderzoek hebben wij deze campagne bedacht. De vervolgmetingen laten zien dat de naamsbekendheid van Holla Advocaten sterk is verbeterd en we ons als een opvallende speler in de markt hebben gezet. Als kers op de taart is onze campagne #dekoplopers in maart 2018 bekroond met de B2B Marketing Award!“
Liesbeth van Zeeland, Marketing & Communicatie Manager Holla Advocaten

 

4 miljoen

relevante vertoningen in de zakelijke markt

93.000

video's 100% bekeken

10.000

Kliks naar de website

 

Inzichten merkkracht en naamsbekendheid

Dit onderzoek geeft Holla Advocaten inzicht in de ontwikkelingen (door de jaren heen) van haar merkkracht en naamsbekendheid ten opzichte van haar belangrijkste concurrenten en het effect van de campagne hierop. Op basis van deze resultaten kan Holla Advocaten haar inspanningen bijsturen om de marketingdoelstellingen te behalen.

Bekijk ook

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Terug naar het overzicht

Consumer life events onderzoek: Wecycle

Customer journey onderzoek: Timing Uitzendbureau

Naamsbekendheidonderzoek & Campagne effectmeting: Flynth

Naamsbekendheid- en imago-onderzoek: Fraudehelpdesk

<p>Thomas <span>Huigen</span></p>

Thomas Huigen

Commercieel Manager & Client Consultant