Phone

Klantcase: GoodLife Foods - Behoefte onderzoek mexicano's

GoodLife Foods - Behoefte onderzoek mexicano's

GoodLife Foods is producent en leverancier van o.a. het productmerk Mexicano. In Nederland worden jaarlijks zo’n 25 miljoen stuks Mexicano’s geconsumeerd, terwijl er zo’n 650 miljoen frikandellen worden geconsumeerd. Het merk ontwikkeld zich de laatste jaren slechts licht stijgend terwijl er een reuze potentie zou moeten liggen. GoodLife Foods heeft als doel om de markt voor Mexicano’s verder te vergroten.

Om inzicht te krijgen in het huidige consumentengedrag, beweegredenen om Mexicano te eten, verbeterpunten waardoor consumenten vaker Mexicano’s zouden nuttigen en eventuele tips en nieuwe gebruikersmomenten, wenste GoodLife Foods een onderzoek uit te laten voeren.

Doel

Het inzichtelijk maken van de beweegredenen waarom, wanneer en hoe consumenten Mexicano’s eten om aanknopingspunten te vinden voor verdere groei van het merk

Methode

Kwalitatief onderzoek via 4 groepsdiscussies

Effect

Aanscherping van de marketing en communicatie strategie van Mexicano

Belangrijkste take-outs
GoodLife Foods heeft dankzij dit onderzoek veel scherper in beeld hoe consumenten naar het merk Mexicano kijken. GoodLife Foods is aan de slag gegaan met de opgedane kennis en heeft producttastings georganiseerd, grootschalige sampling gedaan en is het merk gaan activeren met merchandising. De belangrijkste take-outs waren namelijk dat Mexicano niet voldoende zichtbaar was én dat veel mensen het nog nooit geproefd hadden

quote

''De uitkomsten van het onderzoek hebben geresulteerd in een spectaculaire groei van Mexicano verkoop met bijna 20% in 2018. De nieuwe introducties van Mexicano varianten voor bepaalde tijdstippen/locaties/gebruiksmomenten en serveertips die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen hebben hier enorm aan bijgedragen”

Mickael Timmermans, Channel Marketeer NL

4

groepsdiscussies 

24

verschillende respondenten

Wat heeft het onderzoek opgeleverd?

Op basis van de verkregen informatie heeft GoodLife Foods het logo, de verpakking en de communicatie uitingen aangepast. Bovendien zijn er nieuwe product ideeën ontwikkeld om het assortiment verder uit te breiden.


Meer weten over dit onderzoek?

 

Wilt u weten hoe een gebruikersonderzoek uw organisatie verder kan helpen?

Neem gerust contact op voor meer informatie en vrijblijvend advies.


Stefanie Pallandt
Research Consultant