Naamsbekendheidonderzoek & Campagne effectmeting:
Flynth

Flynth – Naamsbekendheid en Campagne-effectmeting 

Flynth is met ruim 1500 medewerkers en zo’n zestig vestigingen Nederlands’ grootste adviseur en accountant voor het midden- en kleinbedrijf. Eind 2017 en in het voorjaar van 2018 heeft Flynth een grootschalige merkcampagne uitgevoerd. Zo was Flynth te zien op onder andere televisie, te horen op de radio en zichtbaar langs snelwegen.

Flynth heeft Markteffect benaderd om een onafhankelijk onderzoek uit te voeren naar de naamsbekendheid van Flynth. Daarnaast richt het onderzoek zich op het imago, de inhoudelijke bekendheid, de campagneherkenning en de effecten hiervan. 

Het doel van dit onderzoek is om Flynth in staat te stellen om haar marketingstrategie af te stemmen op basis van haar zichtbaarheid onder de zakelijke doelgroep, onderscheidend vermogen ten opzichte van haar concurrenten en haar sterke kernwaarden te benutten. Flynth wil vooral haar geholpen naamsbekendheid in de markt verhogen.

Doel

Verhogen van de (geholpen) naamsbekendheid d.m.v. zichtbaarheid onder zakelijke doelgroep

Methode

Kwantitatieve online vragenlijst onder verschillende doelgroepen
 

Effect

Verhogen van de vindbaarheid, inhoudelijke bekendheid en onderscheidendheid van Flynth


Automatisch verzonden uitnodigingen

De onderzoeksdata zijn verzameld door middel van online onderzoek. Markteffect heeft respondenten uit haar eigen B2B panel uitgenodigd om deel te nemen aan het onderzoek. De bevraagde doelgroep bestaat uit beslissers op het gebied van financiën binnen hun organisatie. Om de campagne effecten zo puur mogelijk te meten vond het veldwerk direct na afloop van de campagne plaats.

“Wanneer je groot inzet op above the line middelen wil je wel weten of de campagne rendabel is geweest. Gelukkig werd dat duidelijk bevestigd in de rapportage.”
Nancy Weststrate, Directeur Marketing Communicatie en Business Development 

“Onze doelstellingen qua geholpen naamsbekendheid sluiten nu aan bij de positie die Flynth bekleedt in de markt. Het onderzoek heeft ons daarnaast relevante inzichten gegeven op het gebied van imago, inhoudelijke bekendheid en campagne-inzet waardoor we weten waarop we in de toekomst moeten gaan sturen. Door de betrokkenheid en professionaliteit van de medewerkers van Markteffect is de samenwerking goed verlopen.” 
Ellis de Vries, Senior Marketeer

750

Zakelijke respondenten ondervraagd d.m.v.  B2B panel Markteffect

54

vestigingen verspreid over heel Nederland


Wat heeft het onderzoek opgeleverd?

De resultaten worden door Flynth gebruikt om richting te geven aan hun marketingstrategie. Zo heeft Flynth nu meer inzicht in welke kanalen het best kunnen worden ingezet om de gewenste doelgroep te bereiken, welke doelgroep nu al goed bereikt wordt en waar nog kansen liggen, wat men waardeert in de dienstverlening van Flynth en wat dus zeker voortgezet moet worden, hoe Flynth zich van concurrenten kan onderscheiden en hoe de campagneboodschap in het vervolg aangescherpt kan worden.

Bekijk ook

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Terug naar het overzicht

Effectieve samenwerking in podcastadvertenties tussen BNR en Bitonic

Consumer life events onderzoek: Wecycle

Customer journey onderzoek: Timing Uitzendbureau

<p>Bas <span>de Vries</span></p>

Bas de Vries

Client Consultant