Phone

Klantcase: EnergieFlex

EnergieFlex: effectmeting sponsorship bij N.E.C.

EnergieFlex is een jonge en innovatieve energiemaatschappij (opgericht in 2014) die naast groene energie graag ook haar maatschappelijke bijdrage wil leveren. EnergieFlex is sinds 2016 partner van voetbalclub N.E.C. In het seizoen 2018/2019 maakt EnergieFlex haar rentree als hoofd- en shirtsponsor van N.E.C.

EnergieFlex wil de effecten van het sponsorship met N.E.C. in kaart brengen, zoals de impact op de naamsbekendheid en op het imago.

Doel

Het meten van het effect van het sponsorship tussen EnergieFlex en N.E.C.

Methode

Online vragenlijst ingevuld door N.E.C.-fans, een steekproef representatief voor de Nederlandse bevolking en inwoners van de regio Nijmegen

Effect

Gerichte acties ondernemen op basis van verschillende marketingdoelstellingen

De resultaten uit het onderzoeken bieden N.E.C. en EnergieFlex handvaten over hoe activaties en acties worden gewaardeerd en in hoeverre deze doorgezet dienen te worden. Daarnaast bieden de onderzoeken inzicht in hoe de naamsbekendheid zich ontwikkelt. Op basis hiervan kunnen EnergieFlex en N.E.C. gerichte stappen ondernemen om het sponsorship zo goed mogelijk in te zetten.

quote

“Met de sponsoring binnen het voetbal willen we de maatschappelijke component van onze energiemaatschappij tonen. We helpen anderen graag een handje. Markteffect geeft ons inzicht in de effecten van onze sponsoring en in hoeverre onze acties worden gewaardeerd, zodat we ons marketingbudget zo effectief mogelijk in kunnen zetten”.

Marco van Katwijk, algemeen directeur van EnergieFlex

Markteffect voert voor verschillende (inter)nationale partijen onderzoek uit om hen inzicht te geven in wat sponsoring voor hen oplevert. We doen onder andere een jaarlijkse meting voor de Eredivisie, sponsoronderzoek voor verschillende Eredivisie en Eerste Divisieclubs en de edivisie. We zijn niet alleen actief binnen het voetbal en het schaatsen, maar daarnaast ondersteunen we ook de NBB (Nederlandse Basketbal Bond) en de KNLTB (Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond).

 


Meer weten over dit onderzoek?

 

Wilt u weten hoe een dergelijk onderzoek uw organisatie verder kan helpen? Of wilt u weten hoe uw bedrijf of merk in de markt staat ten opzichte van de andere (grote) spelers in de markt? 

Neem gerust contact op voor meer informatie en vrijblijvend advies.


Bart van de Pasch
Onderzoeksspecialist