Bezoekersonderzoek:
Eindhoven Airport

Continu bezoekersonderzoek

Eindhoven Airport is de tweede luchthaven van Nederland met als ambitie verantwoord verbinden. Zij streven ernaar een steeds breder aanbod van bestemmingen aan te bieden, passend binnen de aanpak en samenwerking in de regio.

Op Eindhoven Airport staat het gemak van de reiziger voorop. Soepele processen, goede bereikbaarheid en een divers aanbod aan winkels, horeca en andere voorzieningen dragen bij aan de klanttevredenheid. Combineer dat met de ‘Always Easy’-filosofie en je hebt de ideale vertrekplaats voor een (zaken)reis of stedentrip.

Reizigers Eindhoven Airport

Vanaf 2016 doet Markteffect continu onderzoek naar een aantal voorzieningen en dienstverleningsaspecten om de klantbeleving van reizigers van Eindhoven Airport in kaart te brengen. Deze zijn terug te herleiden tot drie pijlers: infrastructuur, de medewerkers en de online dienstverlening. De ‘Easy Score’ die Eindhoven Airport in het leven heeft geroepen meet de prestaties binnen deze pijlers, om na te gaan hoe gemakkelijk een bezoeker van Eindhoven Airport de reis heeft ervaren. Verschillende geplande verbouwingswerkzaamheden, opleidingen op het gebied van klantgerichtheid, en verbeterde voorzieningen moeten leiden tot een verbeterde klantbeleving. Continu onderzoek is nodig om na te gaan of deze verbeterpunten het gewenste effect hebben opgeleverd. Dit met als ultieme doel, een reis die zo gemakkelijk mogelijk verloopt.

Doel

Het meten van de tevredenheid van een aantal voorzieningen en dienstverleningsaspecten onder reizigers van Eindhoven Airport

Methode

Drie dagen na terugkomst op Eindhoven Airport wordt een online vragenlijst verstuurd naar bezoekers van Eindhoven Airport die online een reservering hebben geplaatst voor een parkeerplek

Effect

Het monitoren en bijsturen van de klantbeleving van reizigers van Eindhoven Airport met als doel dat de reis zo gemakkelijk mogelijk verloopt

 

“Dankzij de onderzoeken en samenwerking met Markteffect ontvangen we waardevolle inzichten en resultaten in de klantbeleving op de luchthaven. De rapportages zijn helder in opzet en direct te vergelijken met de 0-metingen. Hierdoor zijn we in staat om aan de juiste knoppen te draaien om onze klantbelofte Always Easy zo goed mogelijk uit te dragen. Ook de persoonlijke benadering wordt zeer gewaardeerd. Kortom, we zijn zeer tevreden over de samenwerking met Markteffect.”
Joyce Luijsterborgh, Marketeer Eindhoven Airport 

Het onderzoek maakt aantoonbaar hoe Eindhoven Airport presteert op klantbeleving. Dit is belangrijke informatie voor diverse afdelingen van Eindhoven Airport. Overall heeft Eindhoven Airport een uitstekende Net Promoter Score. Daarnaast geeft het onderzoek direct inzicht in welke mate ontwikkelingen of activiteiten een direct effect kunnen hebben in de klantbeleving.

Bekijk ook

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Terug naar het overzicht

Inzicht in de doelgroep via het Online Community Onderzoek voor RAAK Gazeuse

Effectieve samenwerking in podcastadvertenties tussen BNR en Bitonic

Naamsbekendheidmeting: Dudok Den Haag 

Customer journey onderzoek: Timing Uitzendbureau

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant