Phone
Genomineerd voor Marktonderzoeksbureau van het Jaar 2020

Leisure Marktverkenning

Hierbij onderzoekt Markteffect de expansie en haalbaarheid van uw attractie, destinatie, dienst of product.

Expansie
U heeft een nieuw(e) attractie, destinatieplan, product of dienst en wilt hiermee een nieuwe markt betreden? De eerste stap is dan gedegen onderzoek. Hierbij houd je je propositie aan tegen de doelgroep die je hiermee wilt bereiken. Door middel van een panel kunt u de juiste vragen stellen over om inzichtelijk te maken waarom de beoogde doelgroep nog geen gebruik maakt van uw idee of concept en wat u hiervoor moet veranderen in uw propositie.

Haalbaarheid
Zit er genoeg potentie in de markt of mijn publiek om mijn product of dienst te lanceren? Door middel van een concepttest met een panel toetsen we dit aan de hand van de beleving van de potentiële doelgroep. Op deze manier wordt duidelijk hoe de doelgroep er precies uit ziet, welke sub segmenten uw idee of concept zouden accepteren en welke elementen uit uw propositie hierin van doorslaggevend belang zijn.

Marketing gap
Wanneer we het onderzoek doorvoeren, zetten we bestaande bezoekers en klanten af tegen potentiële bezoekers en klanten om te kijken waar de overlap zich bevindt. Wij kijken hierbij naar de manier waarop u uw nieuwe doelgroep kunt aanspreken, zonder uw bestaande bezoekers en klanten te verliezen omdat zij zich niet langer in de propositie. Hiermee bepalen we de uitgangspunten van uw propositie waarmee u de optimale omvang en volle potentie van uw doelgroep kunt aanspreken.

Wat levert marktverkenning op?
Wanneer onze Leisure marktonderzoekers nieuwe markten verkennen maken wij gebruik van een model bestaande uit vijf stappen. Met elke stap in het proces valt een stukje van de puzzel op zijn plaats en komen we dichterbij concrete resultaten, aanbevelingen en actiepunten hoe uw nieuwe product te vermarkten.

    1. Doelgroep afbakening
    2. Doelgroep herkenning (locatie en spreiding)
    3. Aanwezigheid doelgroep (dichtheid)
    4. Achterhalen van wensen, behoeften en gebruiksintentie
    5. Cijfermatige onderbouwing naar omvang doelgroep, segmenten en regio’s
       

Welke inzichten biedt een onderzoek voor marktverkenning?

  • Wat zijn de wensen en behoeften van de bezoekers en klanten?
  • Wat is de prijselasticiteit en wat is men bereid te betalen voor mijn idee of concept?
  • Wat is de gebruiksintentie of acceptatiegrens ons nieuwe product of dienst?
  • Hoe groot is de markt?
  • Hoeveel consumenten zullen mijn nieuwe product of dienst afnemen, uitgesplitst naar doelgroep of regio?

Meer weten over de Leisure Marktverkenning?

 

Wilt u meer weten over de Leisure Marktverkenning? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. 


Hans de Jong
Client Consultant Leisure