Phone
Genomineerd voor Marktonderzoeksbureau van het Jaar 2020

Leisure Concept Onderzoek

U heeft een concept en uw doelgroep is gedefinieerd, maar hoeveel mensen zullen uw product gaan afnemen of uw attractie gaan bezoeken? De intentie om een product/dienst te gebruiken, is sterk gerelateerd aan specifieke kenmerken van uw product of dienst.

Wat levert een concept test op?
De uitkomsten van een concept test verklaren welke productwaarden een bepalende rol spelen in het wel of niet afnemen van uw product. Onze Leisure onderzoekers leveren de kernwaarden voor communicatie-uitingen die nodig zijn om effectief op de beleving in te spelen. De informatie over zwakke kenmerken kan juist gebruikt worden om verbeteringen door te voeren, zodanig dat het de gebruiksintentie vergroot.

Welke inzichten biedt een concept test? Denk bijvoorbeeld aan de volgende inzichten:

  • Inzicht in marktacceptatie
  • Prijselasticiteit
  • Koopintentie
  • Productassociaties
  • Behoeftestimuli
  • Reisbereidheid

Meer weten over marktonderzoek in de Leisure branche?

 

Wilt u weten welk type onderzoek het best past bij uw vraagstuk binnen de Leisure branche? Neem gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies!


Hans de Jong
Client Consultant Leisure