Phone
🏆 Winnaar Marktonderzoeksbureau van het Jaar 2020 🏆

Vleesvervangers Monitor 2020

- Let op: Onderstaand artikel gaat over de Vleesvervangers Monitor 2020. Inmiddels is er een nieuwere rapportage beschikbaar! -

Markteffect voert jaarlijks uitgebreid onderzoek uit naar de populariteit en het sentiment rondom vleesvervangers. 


Behoefte aan een voorproefje? Bekijk hier ons onderzoek en rapportage over het sentiment rondom vleesvervangers, uitgevoerd tijdens de Week zonder Vlees 2021.

Download het informatie document

Wie de markt volgt weet het al: vlees is uit, nepvlees is in. Vleesbedrijven investeren in hun nieuwe  “cashcow” nu het einde van het vleestijdperk in zicht is. Maar is de groei van vleesvervangers een bubbel of gaan consumenten echt hun vleesconsumptie verminderen? Markteffect voert sinds 2019 een gedetailleerd onderzoek naar de laatste ontwikkelingen en trends in de plantaardige vleesvervangers markt.  

Vleesvervangers Monitor 2020
De Vleesvervangers Monitor is een uitgebreid onderzoek dat ingaat op de laatste trends en ontwikkelingen in de markt. In het onderzoek wordt onder andere ingezoomd op de volgende onderwerpen:

  • Consumptiegedrag van vleesvervangers
  • Drivers t.a.v. het nuttigen van vleesvervangers
  • Barriers t.a.v. het nuttigen van vleesvervangers
  • Ontwikkelingen in de markt t.o.v. 2019
  • Koopgedrag van de consumenten
  • De meest populaire koopkanalen
  • Merkfunnel voor de deelnemers aan de monitor:
    • Merkbekendheid
    • Imago per deelnemer
    • Overweging
    • Toevoegen eigen imago statements voor elke deelnemende organisatie / merk

Het onderzoek geeft inzicht in het volledige landschap van vleesvervangers én inzicht in welke positie de verschillende merken hierin innemen.

Omdat het onderzoek wordt uitgevoerd onder in totaal n = 2.000 respondenten, kunnen we enerzijds uitspraken doen op basis van ‘de Nederlander’, maar ook het onderscheid maken tussen verschillende eetpatronen (alleseter, flexitariër, vegetariër, veganist). Ook worden achtergrondkenmerken zoals geslacht, leeftijd, postcode, inkomen, etc. meegenomen.

Markteffect voert jaarlijks uitgebreid onderzoek uit naar de populariteit en het sentiment rondom vleesvervangers. 

Interesse in de volgende editie van de vleesvervangers monitor? Neem contact op met Hans de Jong over deelname. 

Behoefte aan een voorproefje? Bekijk hier ons onderzoek en rapportage over het sentiment rondom vleesvervangers, uitgevoerd tijdens de Week zonder Vlees 2021.

 


Meer weten over de Vleesvervangers Monitor?

Bent u benieuwd naar meer informatie omtrent de Vleesvervangers Monitor? 

Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder! 


Hans de Jong
Client consultant