Een verpakking is vaak het eerste touchpoint met een merk of product in het winkelschap. Bij het online boodschappen doen is een direct herkenbare verpakking misschien nog wel belangrijker. Je krijgt maar één kans voor de eerste indruk, daarom is de keuze voor een verpakkingsontwerp van essentieel belang. Of het nu gaat om een nieuwe verpakkingsvorm, een nieuw design of een (kleine) wijziging van een bestaande verpakking, je wilt weten hoe jouw doelgroep er op reageert.
Het ME Verpakkingsonderzoek geeft antwoord op o.a. de volgende vragen:
Om vroegtijdig inzicht te krijgen in deze vraagstukken heeft Markteffect een eigen onderzoek (incl. benchmark) ontwikkeld.
Het ME verpakkingsonderzoek
Markteffect heeft een eigen online verpakkingsonderzoek ontwikkeld waarmee inzicht wordt gegeven in de waardering van een ontwerp. Alle verpakkingen worden getest (en eventueel vergeleken) binnen het ons Consumentenpanel op vijf gestandaardiseerde aspecten. Daarnaast is het ook mogelijk om één of enkele maatwerk vragen toe te voegen aan het onderzoek.
Door de semi-geautomatiseerde opzet biedt Markteffect op deze manier een duidelijk en effectief instrument om snel en kostenefficiënt inzicht te krijgen in de waardering van (nieuwe) verpakkingsvormen en/of designs.
Het ME Verpakkingsonderzoek wordt reeds aangeboden en uitgevoerd in meer dan 65 landen wereldwijd.
Bent u benieuwd naar meer informatie omtrent het verpakkingsonderzoek?
Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder!