Phone
🏆 Winnaar Marktonderzoeksbureau van het Jaar 2020 🏆

FMCG - ME Prijsonderzoek

Wat is de beste prijs voor mijn (nieuwe) product?

Consumenten kunnen tegenwoordig eenvoudig de prijs van specifieke producten of diensten met elkaar vergelijken. Het is dan ook belangrijk om producten voor een optimale prijs in de markt te zetten. Inzicht in de prijsgevoeligheid en prijselasticiteit van het product kan helpen om de juiste prijsstrategie te bepalen.

Bovendien biedt een gevalideerde prijs inzicht bewijskracht richting de retailers in wat de ideale consumenten adviesprijs (CAP) is. Bij een prijsonderzoek gaan de specialisten van Markteffect in op de prijsstelling van het product of de dienst. Zo krijg je zowel inzicht in de prijsacceptatie als de prijselasticiteit. Hiermee wordt het mogelijk om een ‘mismatch’ tijdens marktintroducties of strategieverandering voorkomen.

Het ME Prijsonderzoek
Markteffect heeft een eigen online prijsonderzoek ontwikkeld waarmee inzicht wordt gegeven in de optimale prijsstelling van producten. Binnen het eigen Consumentenpanel wordt het product of de dienst op zes verschillende aspecten getoetst, welke vrijwel altijd hetzelfde zijn. Daarnaast is het mogelijk om één of enkele maatwerk vragen toe te voegen aan het onderzoek. Door de semi-geautomatiseerde opzet biedt Markteffect op deze manier een duidelijk en effectief instrument om snel, maar ook kostenefficiënt inzicht te krijgen in optimale prijsrange van de dienst of van het product.

Het ME Prijsonderzoek wordt reeds aangeboden en uitgevoerd in meer dan 65 landen wereldwijd. 

Belangrijkste voordelen & Benchmark

Belangrijkste voordelen van ME Prijsonderzoek

    1    Inzicht in de optimale prijs(range)

 

       Snelle en laaggeprijsde oplossing
 

       Korte en overzichtelijke rapportage


       Incl. koopintentie met toelichtingen

 

 

Standaard inclusief Benchmark: MPI-Score 

Aan de hand van jarenlang onderzoek heeft Markteffect een gevalideerde benchmark ontwikkeld: de Markteffect Performance Index (MPI). Hierin worden zes verschillende aspecten met elkaar gekruist.

Deze index score zet in één oogopslag de resultaten van deze onderzoeken in perspectief en maakt inzichtelijk of de door u behaalde score een goede score is, of juist niet.


Meer weten over het Markteffect Prijsonderzoek?

Bent u benieuwd naar meer informatie omtrent het prijsonderzoek? 

Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder!


Michael Petit
Marketing Manager / Client Consultant FMCG