Een groot deel van alle introducties in het retaillandschap is binnen 6 tot 12 maanden al weer verdwenen uit het schap. Om inzicht te krijgen in de potentie van (nieuwe) productconcepten en daarmee de kans op succes te vergroten is de ME Concept test het juiste middel.
NPD (New product development) is een tijdrovend en kostbaar proces, waarin vrijwel alle afdelingen binnen je organisatie (sales, categorie management, marketing, logistiek etc.) nauw betrokken zijn. Wanneer productideeën niet voldoende aansluiten bij de behoeften van de consument is de kans op een succesvolle introductie klein.
Om er achter te komen of er potentie zit in jouw concept en om onnodige kosten te besparen is het zinvol om een concepttest uit te laten voeren. In een krap concurrentieveld binnen de categorie, biedt de concepttest extra bewijskracht van de potentie van een introductie richting de retailers. Daarmee krijg je vooraf inzicht in de sterke en zwakke punten van het idee en verhoog je de kans op een succesvolle introductie.
De ME Concept test
Markteffect heeft een online concept test ontwikkeld waarmee inzicht wordt gegeven in de potentie van een (nieuw) concept. Alle introducties worden getest (en eventueel vergeleken) binnen het ons Consumentenpanel onder category buyers op vijf gestandaardiseerde aspecten. Daarnaast is het mogelijk om één of meerdere maatwerk vragen toe te voegen aan het onderzoek.
Door de semi-geautomatiseerde opzet biedt Markteffect haar klanten op deze manier een duidelijk en effectief instrument om snel en kosten efficiënt inzicht te krijgen in de potentie van haar productinnovaties.
De Markteffect FMCG Concepttest wordt reeds aangeboden en uitgevoerd in meer dan 65 landen wereldwijd.
Bent u benieuwd naar meer informatie omtrent de ME Concept test?
Neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder!