Marktonderzoek FMCG

FMCG is een dynamische markt. De meest opvallende ontwikkelingen de afgelopen jaren zijn de groei van de online verkopen, het toenemende belang van omni channel en daarmee de totale shopper purchase journey. Onze FMCG experts hebben veel kennis en werkervaring binnen deze markt en zorgen niet alleen voor een goed inhoudelijk onderzoek, maar leggen de focus op de juiste doorvertaling en advisering. 

Markteffect biedt, naast de reguliere en meer bekende onderzoeken, enkele nieuwe en unieke onderzoeken aan om het koopgedrag van de shopper nauwkeurig in kaart te brengen.

Koopgedrag Monitor

Shopper marketing instituut ISMI en onderzoeksbureau Markteffect zijn gestart met een continu onderzoek naar koopgedrag: de Koopgedrag Monitor. Wat dit initiatief met name bijzonder maakt, is dat er niet alleen gekeken wordt naar de aankopen, maar dat er ook wordt gevraagd naar de redenen van aankoop. Als je shopper gedrag wil beïnvloeden, moet je weten waarom en hoe tot een keuze is gekomen. De Koopgedrag Monitor is een tool die op continue basis zowel in kaart brengt wat de positie van een categorie en merk is binnen een specifieke retailer op basis van shopping segmentatie als inzicht geeft in de achterliggende aankoopmotivaties.

Hiernaast ziet u de output van de Koopgedrag Monitor in 5 punten:

 

  1. Strategische heroriëntatie intern (zijn we met de juiste dingen bezig)
  2. Input voor de retailer gesprekken 
  3. Keuze voor de juiste groeistrategie binnen de eigen categorie voor de doelgroep.
  4. Focus op de relevante kanalen.
  5. Beter begrijpen waarom shoppers bepaalde keuzes maken om daarmee het marketing en communicatiebeleid aan te scherpen.

Meer weten over de Koopgedrag Monitor of ander FMCG-onderzoek?

 

Wilt u weten welk type onderzoek het best past bij uw vraagstuk in FMCG? Neem gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies!


Stefanie Pallandt
Research consultant

quote

Het gaat in shopper marketing om waardeproposities te differentiëren naar de behoeften van shoppingsegmenten. Dat is een marktsegmentatie op basis van de factoren die de categorie- en winkelkeuze bepalen.

Lees hier het hele artikel over de unieke Koopgedrag Monitor

Bram Nauta, directeur ISMI

Shopper Purchase Journey

De consument komt via verschillende kanalen met het merk in contact. Welk kanaal de klant ook gebruikt ( computer, mobiel of de fysieke winkel): de content moet altijd op elkaar zijn afgestemd. Merkbeleving over de verschillende kanalen moet volledig aan elkaar gelijk zijn en onderzoek naar het gedrag van de klant houdt niet op aan de deur van de winkel of bij het verlaten van website. Markteffect brengt voor u de gehele shopper purchase journey, zowel online als offline, in kaart en maakt het relatieve belang van de verschillende touch points inzichtelijk . Aan de hand hiervan kunnen de juiste touch points worden gekozen en wordt de shopper beter bereikt.

Andere voorbeelden van marktonderzoek in FMCG

Ook op alle andere terreinen kan Markteffect u voorzien van de juiste inzichten binnen de consumenten- en retailomgeving. Een paar voorbeelden zijn merkbekendheid en imago-onderzoek, brand kpi tracking, consumer decision tree, consumentensegmentatie (persona’s), campagne effectmetingen, pre testen product introducties, usage & attitude onderzoek en positioneringsadvies.

Onze klanten

Hieronder ziet u een greep uit onze klanten in FMCG:

Wat kost marktonderzoek in FMCG?

Wij verzorgen voor u:

Kick-off meeting en afstemming

Maatwerk vragenlijst of script

Werving van de juiste respondenten

Analyse en rapportage van de bevindingen

cup icon

Bereken nu binnen één minuut de prijs voor het uitvoeren van marktonderzoek in FMCG.

Na het invullen van uw wensen ontvangt u direct een prijsindicatie op uw scherm!

Bereken de prijs
  • Vrijblijvend contact met één van onze research consultants
  • Indien gewenst een offerte op maat binnen 24 uur