Markteffect heeft een brede expertise opgebouwd in de Food & FMCG branche en voert al jaren de meest uiteenlopende onderzoeken uit. Het betreft zowel snelle en gestandaardiseerde onderzoeken, als uitgebreide maatwerk trajecten. Het valt of staat echter met het begrijpen van het merk, en dat kan alleen als je de juiste mensen met de juiste ervaring er naar laat kijken.
Specifiek voor de FMCG heeft Markteffect een projectteam samengesteld. Zij zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van alle onderzoeken in deze markten. Het team heeft jarenlange ervaring, zowel bij onderzoeksbureaus, bij de merken als bij de fabrikanten. De combinatie tussen deze ervaring, hun enthousiasme en de innovativiteit van Markteffect zorgt ervoor dat we deze markt echt begrijpen.
Het gaat in shopper marketing om waardeproposities te differentiëren naar de behoeften van shoppingsegmenten. Dat is een marktsegmentatie op basis van de factoren die de categorie- en winkelkeuze bepalen.
Bram Nauta, directeur ISMI
De consument komt via verschillende kanalen met het merk in contact. Welk kanaal de klant ook gebruikt (computer, mobiel of de fysieke winkel): de content moet altijd op elkaar zijn afgestemd. Merkbeleving over de verschillende kanalen moet volledig aan elkaar gelijk zijn en onderzoek naar het gedrag van de klant houdt niet op aan de deur van de winkel of bij het verlaten van website. Markteffect brengt voor u de gehele shopper purchase journey, zowel online als offline, in kaart en maakt het relatieve belang van de verschillende touch points inzichtelijk. Aan de hand hiervan kunnen de juiste touch points worden gekozen en wordt de shopper beter bereikt.
Ook op alle andere terreinen kan Markteffect u voorzien van de juiste inzichten binnen de consumenten- en retailomgeving. Een paar voorbeelden zijn merkbekendheid en imago-onderzoek, brand kpi tracking, consumer decision tree, consumentensegmentatie (persona’s), campagne effectmetingen, pre testen product introducties, usage & attitude onderzoek en positioneringsadvies.
FMCG is een dynamische markt. De meest opvallende ontwikkelingen de afgelopen jaren zijn de groei van de online verkopen, het toenemende belang van omni channel en daarmee de totale shopper purchase journey. Onze FMCG experts hebben veel kennis en werkervaring binnen deze markt en zorgen niet alleen voor een goed inhoudelijk onderzoek, maar leggen de focus op de juiste doorvertaling en advisering.
Wilt u weten welk type onderzoek het best past bij uw vraagstuk in FMCG? Neem gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies!
Kick-off meeting en afstemming
Maatwerk vragenlijst of script
Werving van de juiste respondenten
Analyse en rapportage van de bevindingen
Bereken nu binnen één minuut de prijs voor het uitvoeren van marktonderzoek in FMCG.
Na het invullen van uw wensen ontvangt u direct een prijsindicatie op uw scherm!
Bereken de prijs