Marktonderzoek naar FMCG

FMCG is een dynamische markt. De meest opvallende ontwikkelingen de afgelopen jaren zijn de groei van de online verkopen, het toenemende belang van omni channel en daarmee de totale shopper purchase journey. Traditionele fysieke winkels zijn niet langer leidend bij de keuze van een product of merk.

De consument komt via verschillende kanalen met het merk in contact. Welk kanaal de klant ook gebruikt, computer, mobiel, de fysieke winkel of reclamemateriaal, de content én analyse van de klant dienen in deze gevallen op elkaar te zijn afgestemd. Merkbeleving over de verschillende kanalen moet volledig aan elkaar gelijk zijn en onderzoek naar de gedragingen van de klant houden niet op aan de deur van de winkel of bij het verlaten van website. Markteffect kan voor u de gehele shopper purchase journey in kaart brengen en het belang van de verschillende touch points. Aan de hand hiervan kan de juiste groeistrategie worden gekozen en de focus worden gelegd op de juiste kanalen. Maar ook op alle andere terreinen kan Markteffect u voorzien van de juiste inzichten, waaronder brand kpi tracking, campagne effectmetingen, schapoptimalisatie, pre testen product introducties, usage & attitude en positioneringsadvies.

Vraag hier uw gratis Shopper Purchase Journey aan.

Enkele voorbeelden van marktonderzoek naar FMCG

Campagne effectmeting

Wat levert de euro die u in uw campagne stopt uiteindelijk op en hoe is dit te optimaliseren?  

Usage & Attitude

Wat is het gebruiken en de houding ten aanzien van uw product(categorie)?


Meer weten over onderzoek in naar FMCG?

 

Wilt u weten welk type onderzoek het best past bij uw vraagstuk in het onderwijs? Neem gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies!


Stefanie Pallandt
Research consultant